تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۹۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد تولید اسلب در فولاد هرمزگان شکست

می متالز - فولاد هرمزگان با تولید 118 هزار و 148 تن تختال در اولین ماه از فصل زمستان 95 توانست رکورد تولید را بار دیگر بشکند.
رکورد تولید اسلب در فولاد هرمزگان شکست

مهندس امیر مسعود هراتیان مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن تأیید این خبر گفت: رکورد بدست آمده با ریخته گری مجموع ۱۰۰۷ ذوب طی ۶۷ سکونس حاصل گردید که با توجه به در دسترس بودن ۲۸ روز کاری برای تولید در دی ماه، متوسط ذوب ریخته گری روزانه به میزان ۳۵.۸ ذوب در هر روز بوده است که از این لحاظ نیز یک رکورد محسوب میگردد.

وی رکورد پیشین تناژ تولید اسلب در این شرکت را مربوط به مهرماه سال جاری و به میزان ۱۱۷ هزار و ۲۷۳ تن ذکر کرد و با بیان این مطللب که در این ماه افزایش تولید ۸۷۵ تنی را شاهد هستیم، تصریح کرد: نکته حایز اهمیت این است رکورد مهرماه بر اساس ریختهگری ۱۰۲۴ ذوب بدست آمده است در حالیکه در دی ماه رکورد بدست آمده براساس ریخته گری ۱۰۰۷ ذوب حاصل شده است که این موضوع بیانگر افزایش راندمان فولادسازی و ریخته گری و در واقع محصول رویکرد کلان سازمان به اولویت های بهره وری محیط زیست و مدیریت پسماند می باشد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این رکورد با محدودیت موجود در گاز در روزهای ابتدایی ماه بدست آمد که کارکنان تلاشگر ناحیه با استفاده از این فرصت به انجام برخی فعالیتهای نت پیشگیرانه و تعمیراتی همت گماردند.

دست یابی به رکورد ماهانه در کوره شماره یک به میزان ۵۰۵ ذوب و تعداد ذوب تخلیه شده در دهم دی ماه به میزان ۴۳ ذوب از دیگر دستاوردهای اخیر کارکنان تلاشگر فولاد هرمزگان بود که مهندس هراتیان ضمن اشاره به آنها تصریح کرد: با توجه به تولید بدست آمده در این ماه پارامترهای فرآیندی نیز به استانداردهای تعیین شده رسید. به نحوی که در این ماه پاور آن تایم (Power ON time)  کورههای قوس الکتریکی به عدد ۵۴.۳ دقیقه به ازای هر ذوب رسید و زمان تخلیه تا تخلیه (tap to tap)  کورهها نیز ۷۵.۵ دقیقه بدست آمد.

وی در ادامه از کاهش روزافزون میزان مصرف انرژی به ازای اسلب تولیدی در این دی ماه به عدد ۶۷۵.۹ کیلووات ساعت خبر داد و گفت: رکور قبلی در این رابطه مربوط به شهریورماه سال جاری بوده است. ضمن اینکه زمان کل ذوب از تخلیه تا پایان ریخته گری با کاهش مناسبی نسبت به میزان مصرف قبل (۱۴۸.۹ دقیقه در مردادماه) به عدد ۱۴۴.۳ دقیقه در این ماه رسید.

مهندس هراتیان با تأکید بر اینکه موفقیتهای اخیر فولاد هرمزگان فقط به تولید محدود نشده است تصریح کرد: در دی ماه درصد توقفات اضطراری و تأخیر نیز در مجموع به میزان ۷.۲ درصد کاهش داشته است که این امر بیانگر نگاه ویژه مدیریت و کارکنان نسبت به موضوع افزایش بهره وری، آماده بکاری تجهیزات، انجام موفقیت آمیز نت پیشگیرانه و برنامه ریزی های دقیق می باشد.

عناوین برگزیده