تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۹۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
برگر عنوان کرد:

برنامه شرکت ویمتکو برای حضور در بازار آلومینیوم ایران

می متالز - مدیرعامل شرکت بازرگانی ویمتکو با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار به ایران سفر کرد، افزود: گام‌های اولیه برای حضور در بازار آلومینیوم ایران را برداشته‌ایم.
برنامه شرکت ویمتکو برای حضور در بازار آلومینیوم ایران

گفت و گویی با دکتر ویلیام برگر مدیرعامل شرکت بازرگانی ویمتکو :
 

با تشکر از حضورتان در این مصاحبه، آقای دکتر ویلیام لطفا کمی در مورد شرکت و فعالیتتان در سرتاسر دنیا توضیح دهید؟

شرکت ویمتکو (Vemetco) شرکتی است که بطور خطی با معادن بوکسیت و ذوب آلومینیوم در رومانی یکپارچه شده و همکاری می‌کند. ما مواد فلزی را هم به شکل اولیه مانند شمش و هم به صورت نیمه آماده مانند پلیت، ورق و رول تولید می‌کنیم. ما همچنین برای صنایع هواپیماسازی نیز تائیدیه داریم؛ بنابراین مواد ارزشمند دیگری را نیز به طیف محصولات خود اضافه کرده‌ایم. ما طی شش سال گذشته تولیداتمان را با قدرت هرچه تمام تر توسعه داده‌ایم.
 

بنابراین تخصص اصلی شما آلومینیوم است؟

بله در تولید آلومینیوم و همچنین در پروژه‌های کارخانه‌های نورد در چین نیز همکاری داریم.
 

آیا قصد همکاری با بخش آلومینیوم ایران را دارید؟

همانطور که می‌دانید در ایران انرژی ارزان زیادی موجود است و این برای توسعه پروژه‌های آلومینیوم در منطقه منطقی به نظر می‌رسد.

اخیرا برای نخستین بار به ایران آمدم و ما می‌خواهیم که اولین حضور خود را بطور موثر در ایران داشته باشیم. این اولین ارتباط است و تلاش ما این است که بازار ایران را بررسی کنیم. جلسات خوبی هم در این زمینه داشتیم و باید ببینیم و امیدوار باشیم که در آینده چه اتفاقاتی در این زمینه خواهد افتاد.
 

ما در مورد محصولات نیمه‌تمام خود بازار خوبی را در ایران خواهیم داشت و در جهت فروش این محصولات تلاش خواهیم کرد. بنابراین آیا مذاکره‌ای با شرکت‌های فعال در این صنعت داشته‌اید؟

بله جلسه‌ای داشتیم با شرکتی که کار آن تولید و پخش محصولات نیمه‌آماده آلومینیوم است. ما باید کارخانه آنها را ببینیم و باید زمینه‌هایی که در آن امکان ایجاد روابط تجاری وجود دارد را بررسی کنیم. ما جلسات دیگری نیز خواهیم داشت و این فقط مختص مواد اولیه و پایه اختصاص ندارد بلکه یک دید کلی در مورد اینکه موقعیت کلی کشور شما چطور است و بررسی آینده این بازار خواهد بود.
 

از نظر شما بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، گسترش و توسعه روابط تجاری شما با ایران تسهیل خواهد شد؟

البته همانطور که گفتم این اولین حضور ما در ایران است. از ابتدا همه چیز به سادگی صورت گرفت. گرفتن ویزا، ورود به ایران، جلسات بسیار سازنده‌ای که داشتیم، افراد بسیار روشن فکر و متخصصی با نظرات سازنده و فکر می‌کنم این یک نقطه شروع است که بعد از برداشته شدن تحریم‌ها ایران را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.
 

نظر شما در مورد آینده صنعت آلومینیوم چیست؟

من حدود 25 سال است که در این صنعت فعال هستم و فراز و نشیب‌های بسیار زیادی دیده‌ام. بازار از بعضی از محصولات اشباع است اما این شرایط تغییر خواهد کرد. نگرانی بزرگ ما در این بازار چین است زیرا بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده آلومینیوم است و این شرایط بازار را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عناوین برگزیده