تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۰۰۱۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عضو هیئت مدیره فولاد غرب آسیا خبر داد:

تولید در فولاد غرب آسیا به ۴۵۰ هزار تن می رسد/ ایران خودرو به جمع خریداران ما اضافه می شود

می متالز - فولاد غرب آسیا در حال مذاکره با ایران خودرو برای تامین ورق های مورد نیاز این خودروساز است و احتمالا ایران خودرو به جمع خریداران این شرکت می پیوندد.
تولید در فولاد غرب آسیا به ۴۵۰ هزار تن می رسد/ ایران خودرو به جمع خریداران ما اضافه می شود

به گزارش می متالز، غلامرضا خلیقی، عضو هیئت مدیره فولاد غرب آسیا درخصوص دستیابی این کارخانه به ظرفیت اسمی گفت: فولاد غرب آسیا از لحاظ عملکرد به ظرفیت اسمی ۴۰ هزار تن در ماه رسیده است. البته برای برخی ماه ها به جهت کمبود مواد اولیه کمتر از ظرفیت هدف گذاری تولید کرد.

وی افزود: با وجود آنکه مشکلات مواد اولیه و ال سی های بانکی هنوز به قوت خود باقی است و به طور کامل حل نشده تلاش ما این است که تولید در شرکت را در ظرفیت اسمی و در محدوده ۳۵ تا ۴۰ هزار تن حفظ نماییم.

خلیقی خاطرنشان کرد: در سال آینده حداقل ۴۵۰ هزار تن محصول را تولید خواهیم کرد با این حال ازجمله دلایلی که نمی توان انتظار داشت تولیدکنندگان با ظرفیت اسمی کار کنند، موضوع تامین مواد اولیه است.

وی این را نیز تصریح کردکه در تامین مواد اولیه فولاد غرب آسیا، علاوه بر بانک ها، وزارت صمت و فولاد مبارکه نیز همکاری خوبی داشتند و در فروش نیز مشتریان عمده شرکت، همکاری مطلوبی دارند و تمامی این عوامل سبب شد فولاد غرب آسیا به ظرفیت اسمی خود برسد.

خلیقی ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد غرب آسیا که کلاف گرم است از طریق فولاد مبارکه تامین می شود و به دلیل گران بودن مواد وارداتی و نیاز به سرمایه زیاد برای واردات و همین طور فعال نبودن سیستم بانکی و سخت بودن نقل و انتقال پول، امکان تامین از محل دیگر وجود ندارد. تقاضا برای کلاف گرم در بازار جهانی بالاست و همین امر باعث می شود تولید کنندگان کلاف گرم قیمت های بالاتری را پیشنهاد دهند. معمولا تفاوت نرخ کلاف سرد با کلاف گرم در بازارهای جهانی بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار می باشد در حالیکه هم اکنون این فاصله به حدود ۳۰ دلار رسیده است.

عضو هیئت مدیره فولاد غرب آسیا درباره همکاری این شرکت با خودروسازان نیز گفت: تولیدات فولاد غرب آسیا از نظر کیفیت به تولیدات فولاد مبارکه نزدیک شده و به جرات می توان گفت با محصولات وارداتی قابل رقابت است. لذا اخیرا با یکی دیگر از خودروسازان داخلی جهت فروش مذاکراتی داشتیم و احتمالا ایران خودرو به جمع خریداران ما در کنار سایپا اضافه خواهد شد.

گفتنی است، شرکت فولاد غرب آسیا به اهتمام سرمایه گذاران خصوصی و با تکیه بر مدیران با تجربه در سال ۸۳ برای اجرای پروژه نورد ورق سرد به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۰.۱۸ تا ۳ میلیمتر، عرض ۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیمتر و وزن هر کلاف ۶ تا ۳۰ تن با استانداردهای بین المللی در استان قم تاسیس شد. عمده محصولات این شرکت در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان ها، ورق های رنگی، ورق های گالوانیزه، قوطی سازی برای صنایع بسته بندی مانند رنگ روغن های صنعتی، کنسروسازی و غیره مصرف می شود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده