تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۶۸۷
کد خبر: ۱۰۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک چهارم سال در زمین گلف

می متالز - روزنامه فرانکفورتر الگماینه آلمان، در مطلبی به مناسبت یک سالگی ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌نویسد، کمتر رییس جمهوری در آمریکا در مدت یک‌ سال تا این حد کشور را بر سر زبان‌ها انداخته است.
یک چهارم سال در زمین گلف

به گزارش می متالز، از سوی دیگر، اقتصاد آمریکا در همین مدت روزهای خوبی را پشت سر گذارده است. بازارهای بورس این کشور روز به روز رشد کرده‌اند و اکنون اصلاحاتی که قرار است آقای ترامپ در نظام مالیاتی ایجاد کند بسیاری از دارندگان کسب‌وکارهای بزرگ آمریکا را امیدوار کرده است. اما در دنیای توییتر، اشتباهات پیاپی و پیام‌هایی که آقای ترامپ ارسال می‌کند اعتراضات و نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشته است. نویسنده معتقد است گاهی برخی آمارها از هزاران کلمه اوضاع را بهتر توضیح می‌دهند. برخی از این آمارها را در زیر ببینید.

۵۷۰ هزار مسافر متروی واشنگتن:

این تعداد مسافری است که در روز سوگند ریاست جمهوری ترامپ از مترو برای شرکت در مراسم استفاده کرده‌اند. در سال ۲۰۰۹، تعداد مسافرین مترو برای شرکت در مراسم تحلیف باراک اوباما ۱.۱ میلیون نفر بود. تفاوتی که آغازگر دعوای آقای ترامپ با رسانه‌ها شد.

کابینه ۴.۴ میلیارد دلاری:

این برآورد مجله فوربز از ارزش دارایی‌های اعضای کابینه آقای ترامپ است. وزیر اقتصاد ۲.۵میلیارد دلار، وزیر آموزش ۱.۲۵ میلیارد دلار، وزیر امور خارجه ۳۲۵ میلیون دلار، وزیر امور مالی ۳۰۰ میلیون دلار.

۸۶ روز در زمین گلف:

این تعداد روزهایی است که آقای ترامپ در ۳۶۵ روز گذشته به بازی گلف گذرانده است: به عبارتی نزدیک به یک چهارم سال.

۹۸ درصد منفی:

این نسبت اخبار منفی گزارش شده از آقای ترامپ از طریق آژانس خبری آلمان است که در مقایسه با سایر خبرگزاری‌ها منفی‌ترین جهت‌گیری را داشته است. شبکه سی‌ان‌ان ۹۳٪، نیویورک تایمز ۸۷٪ و فاکس نیوز ۵۲٪ اخبار منفی نسبت به آقای ترامپ گزارش کرده‌اند.

۳ درصد:

پس از یک شروع ضعیف، رشد اقتصاد آمریکا در سه فصل آخر سال ۲۰۱۷، به طور مداوم ۳ درصد بوده است (این رقم برای کشورهای توسعه یافته بسیار بالا تلقی می‌شود).

۴۰ درصد:

از مردم آمریکا همچنان با نگاهی مثبت به آقای ترامپ می نگرند، در حالیکه ۵۵٪ دیگر از او ناراضی هستند. بنابراین جایگاه وی در چند هفته اخیر مجددا میان مردم بهبود یافته است، هرچند که همچنان از سال ۱۹۴۵ کم هوادارترین رییس جمهور آمریکا به شمار می‌رود.

برگرفته از: Frankfurter Allgemeine Zeitung

عناوین برگزیده