تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۴۸۸
کد خبر: ۱۰۰۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه هماهنگی کنفرانس گندله و‌آهن اسفنجی استیل پرایس با حضور رییس ایمیدرو

می متالز - اولین جلسه هماهنگی برای برگزاری سومین کنفرانس بین المللی فولاد، گندله و‌اهن اسفنجی استیل پرایس با حضور مهدی کرباسیان رییس ایمیدرو برگزار شد.
جلسه هماهنگی کنفرانس گندله و‌آهن اسفنجی استیل پرایس با حضور رییس ایمیدرو

به گزارش می متالز، در جلسه هماهنگی. برای برگزاری کنفرانس گندله، آهن اسفنجی و فولاد استیل پرایس مهدی کرباسیان گفت: کنفرانس های فولاد در ایران باید سطح کیفی خود را بالا ببرند و از موضوعات کلیشه ای دوری کنند.
وی با انتقاد از اقدام پوسکو در مورد لغو همکاری با ایران گفت: متاسفانه فشار های عربستان سبب شد تا پوسکو کره جنوبی همکاری خود را با ایران لغو کند البته پیش از شرکت آلومینیوم نالکو هند این اقدام مشابه را انجام داده بود.
کرباسیان خاطر نشان کرد: ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و دشمنان منطقه به هر طریقی فشار می آورند تا توسعه در ایران شکل نگرید.
در ادامه این نشست بهنود دامغانی مدیر استیل پرایس به اهداف استیل پرایس در برگزاری کنفرانسهای بین المللی پرداخت و افزود:این مجموعه طی یک سال اخیر دو کنفرانس بین المللی با موضوع روش‌های مدرن صادرات فولاد و تکنولوژی های جدید فولادی با حضور برند های بزرگ جهانی برگزار کرد و بیش از ۷ کشور جهان با ۷۰ مهمان خارجی در این نشست ها حضور داشتند.
وی تصریح. کرد؛ هدف استیل پرایس ایجاد برند صنعت فولاد ایران در جهان است تا زمینه های صادرات محصولات میانی فولاد و مواد اولیه فراهم شود.
در ادامه این جلسه کیوان جعفری مدیر عامل جامع تجارت و عضو شورای سیاست گذاری استیل پرایس افزود:در زمان دولت آقای هاشمی بیش از ۳۴ نوع ماده معدنی صادر می شد اما هم اکنون تنها ۱۴ نوع ماده معدنی صادر می کنیم که بیشتر آن سنگ آهن است.
وی افزود: با هدف ارتقا دانش فنی مهندسان معدن در زمینه بازاریابی بین المللی مواد معدنی بزودی رشته تجارت مواد معدنی را با همکاری سازمان نظام مهندس معدن در دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس و دکترا ایجاد خواهیم کرد.
در ادامه این جلسه مهدی سرلک عضو شورای سیاست گذاری استیل پرایس گفت:متاسفانه طی سال های اخیر مدیر موفق در زمینه صادرات فولاد و مواد اولیه اندک تربیت کردیم در صورتیکه ایران در زمینه صادرات فولاد و محصولات میانی از ظرفیت های بالایی بر خوردار است.
وی افزود: در شرایطی که پوسکو روابط خود را با ایران دلیل فشار عربستان قطع کرده است باید هوشمندانه عمل کنیم ‌ وخود را در بازار های جهانی بروز بکنیم.
گفتنی است سومین کنفرانس استیل پرایس با موضوع فولاد، گندله وآهن اسفنجی ۱۰ اردیبهشت ۹۷ در تهران برگزار می شود.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده