تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۱۰۰۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت ایرالکو درصورت تداوم آلایندگی باید «آند» موردنیاز را واردکند

می متالز - معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: شرکت آلومینیوم سازی اراک(ایرالکو) در صورت عدم تحقق انتقال واحد آنُدسازی به خارج از محدوده شهر و تداوم آلایندگی، باید «آند» موردنیاز را وارد کند.
شرکت ایرالکو درصورت تداوم آلایندگی باید «آند» موردنیاز را واردکند

به گزارش می متالز، مهدی زندوکیلی در کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک در سال ۸۴ جمع بندی و به تصویب رسید و کارفرمایی این طرح به مجموعه مدیریت و برنامه ریزی استان سپرده شد و دو دانشگاه این پروژه را مورد مطالعه علمی قرار دادند.

وی افزود: موارد موجب آلودگی شهر اراک در طرح مطالعه شده مشخص شده و بخشی از اقدامات مقرر در این طرح طی چهار سال گذشته تاکنون به اجرا رسیده اند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از منابع تولید آلودگی شهر اراک کارخانه ایرالکو شناخته شده که ازجمله منشاء تولید این آلودگی می توان به بخش آندسازی این کارخانه اشاره کرد که باید این واحد جمع‌آوری شود اما با توجیهات ارائه داده شده مقرر شد این واحد بهسازی و بازسازی شود.

زندوکیلی  تصریح کرد: سیستم قدیمی ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن آند و سیستم جدید ظرفیت ۱۰۰ هزار تن تولید آند را داشت که طبق مقررات پس از احداث واحد ۱۰۰ هزار تنی، واحد ۶۰ هزار تنی باید ترک کار می کرد که پس از بهره برداری مجموعه آلومینیوم اعلام کرد آمادگی تولید ۱۶۰ تن آند را دارد.

وی ادامه داد: بدعهدی های رخ داده در زمینه انتقال واحد آندسازی و عدم کاهش میزان آلودگی هوای اراک مردم را بی اعتماد کرده و اگر مجموعه آلومینیوم سازی در موعد مقرر عملیات انتقال واحد آندسازی را به انجام نرساند، موظف است تا آند مورد نیاز خود را وارد کند که این اقدام هزینه مالی بسیار برای این مجموعه به همراه دارد، همچنین اقدامات لازم اعم از تعیین کشورهای تامین کننده آند به انجام رسیده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: شهرصنعتی خیرآباد با فاصله ای مناسب از شهر اراک احداث شده که واحد آندسازی باید به این منطقه انتقال یابد، مردم از تداوم صنعت بدون زیان در استان استقبال می کنند، همچنین در مجموعه جدید بخشی برای استفاده صنایع بزرگ مشخص شده تا بتوانند برنامه های بلند مدت خود را در این مکان به اجرا برسانند.

عناوین برگزیده