تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۴۵۷
کد خبر: ۱۰۰۸۷
سرویس خبر : انرژی

آزمایش پرداخت شبکه ای در معاملات انرژی های تجدیدپذیر

می متالز - بلاک سایفر، ارائه دهنده خدمات شبکه ای بلاک چین اظهار کرد که با آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر وزارت انرژی آمریکا در یک پروژه که انقلابی در زمینه پرداخت انرژی های تجدیدپذیر است وارد همکاری خواهد شد.
آزمایش پرداخت شبکه ای در معاملات انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش می متالز، هدف این پروژه پرداخت شبکه ای انرژی های مصرفی تجدیدپذیر با استفاده از ارز مجازی "دش"  است. دیلان کارتر، کارشناس ارشد و محقق اصلی این پروژه اظهار می کند فن آوری بلاک چین یک پلت فرم قابل تبدیل و بسیار قابل ارتقا را ارائه می دهد که ارتباط شبکه ای منابع تولید انرژی را کارا و موثرتر خواهد کرد. وی گفت این پروژه همراه با بلاک سایفر ثابت خواهد کرد که چطور سیستم پرداخت شبکه ای روش پرداخت ها را ساده تر و کاربردی تر خواهد نمود. البته این پروژه فعلا در مرحله آزمایش است و پس از تایید می تواند به عنوان روشی کاربردی در منازل اجرا شود. مدیر بلاک سایفر اظهار کرد توانایی مبادله شبکه ای انرژی های تجدیدپذیر می تواند بخصوص در مواقع بروز بلایای طبیعی و یا در زمان افت نیروی برق مفید باشد. وی افزود این فن آوری مهم است چرا که مصرف برق به دلیل رشد فزاینده وسایل برقی و دستگاههایی که با استفاده از باتری کار می کنند همچنان رو به افزایش می باشد و معاملات شبکه ای انرژی بین کاربران می تواند تعادل بین عرضه و تقاضا را به دنبال داشته هنگام پیک مصرف مانع از کاهش ولتاژ یا نوسان برق در مناطق بشود.

بلاک سایفر می گوید درحالیکه برخی پروژه های مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر شبکه ای باعث رونق معاملات ارزهای دیجیتالی مربوط به انرژی شده اند اما این پروژه ارائه کننده اولین بلاک چین و راه ارتباطی مجازی انرژی است. رایان تیلور، مدیر عامل ارز مجازی "دش" اظهار می کند با فعال کردن کنتورهای هوشمند همراه با توانایی مبادلات دیجیتالی برق می توانیم کسب درآمد از انرژی های ذخیره شده و تولید انرژی بیشتر را همراه با کارآیی بهتر و پایدارتر فراهم آوریم وی افزود اگر شبکه های ما کارآمدتر عمل کنند می توانند از افزایش هزینه های زیربنایی نیز جلوگیری نمایند. "دش" ارزی منحصر به فرد برای تسهیل این نوع پرداختهاست چراکه برای انجام معاملات بزرگ با صرف هزینه بسیار اندک برنامه ریزی شده است.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده