تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۵۰۸
کد خبر: ۱۰۱۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران:

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی درشرکت ایرالکو ایجاد می شود

می متالز - مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: شرکت برای ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در حال رایزنی و فاینانس برای تامین منابع مالی است.
نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی درشرکت ایرالکو ایجاد می شود

به گزارش می متالز، مهدی ثقفی مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک که با محوریت اقدامات شرکت ایرالکو در جهت رفع آلایندگی برگزار شد، بیان کرد: سالانه ٤٠ میلیون تن آلومینیوم در دنیا تولید می‌شود که سهم خاورمیانه در این زمینه تولید سالانه ٦ میلیون تن معادل ١٥ درصد است و سهم ایران از خاورمیانه در این راستا ٦ درصد است.

وی با اشاره به تولید ٤٥ درصد آلومینیوم کشور در اراک تولید سالانه آلومینیوم در کشور را علیرغم نیاز ٥٠٠ هزار تنی کشور، ٣٥٠ هزار تن دانست که ١٧٠ هزار تن آن در اراک تولید می‌شود.

ثقفی تصریح کرد: ایرالکو اولین واحد تولید آلومینیوم از طبیعت در خاورمیانه است، اما به دلیل نواقص انسانی و مدیریتی بیشرفت بالایی نداشته است جراکه هر زمان منابع‌طبیعی و انرژی در دسترس نبوده است صنایعی مانند آلومینیوم، صنعت خودرو سازی و ... بیشرفت نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه ماده اولیه آلومینیوم بوکسیت است که ایران کشوری فقیر در این راستاست، این فقر را عاملی در جهت بیشرفت کم کشور در این بخش دانست.

ثقفی با اشاره به کشف ذخایر جدید بوکسیت در کشور افزود: اخیرا معادن بوکسیت در سمنان، یزد و کرمان کشف شده است که ذخایر بسیار خوبی به شمار می‌رود به طوری که از هر ۶ کیلو برداشت بوکسیت یک کیلوگرم الومینیوم حاصل می‌شود و این معادن در کنار معدن موجود در خراسان شمالی می‌تواند روند افزایش تولید را سرعت بخشد.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود تعاملات درست بین دستگاه‌های مختلف شرکت ایرالکو به جای یک واحد صنعتی به شعبه‌ای از دادگستری بدل شده است، افزود: حدود ۸۳ پرونده قضایی مفتوحه مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی در شرکت در حال رسیدگی است، اما طی یک ماهه اخیر تلاش بر توسعه روحیه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهادها با شرکت بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران شاخصه جوامع پیشرفته را تعامل دانست و گفت: پرونده‌سازی نشان از عقب‌افتادگی است و نباید از وضعیت کنونی خارج و از پتانسیل‌های موجود جهت پیشرفت استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های نجات‌بخش برای شرکت آلومینیوم ایران بیان کرد: ۹ بسته نجات برای شرکت تعریف شده است که بسته نهم شامل ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی است که برای احداث آن، فاینانس و تامین منابع مالی رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و اگر این نیروگاه احداث شود به همراه توسعه منابع اولیه مانند بوکسیت نگرانی اولیه در خصوص منابع انسانی که نقطه ضعف شرکت در افزایش بهره‌وری است رفع و روند توسعه سرعت می‌گیرد.

عناوین برگزیده