تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۷۵۷
کد خبر: ۱۰۱۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بارگیری سکوی ۲۵۵۰ تنی فاز ۱۴A پارس جنوبی در شرکت ایزوایکو

می متالز - عملیات بارگیری سکوی فاز ۱۴A با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران صنعت نفت در شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با موفقیت انجام شد.
بارگیری سکوی ۲۵۵۰ تنی فاز  ۱۴A پارس جنوبی در  شرکت ایزوایکو

به گزارش می متالز، منصورمعظمی رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به بارگیری سکوی فاز ۲۵۰۰ تنی فاز ۱۴و کاملا ایرانی بودن پروژه که  با همت مهندسان و متخصصین ایرانی به ثمر نشسته است گفت: طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی یکی از ایرانی ترین فازهای پارس جنوبی است که با توان داخلی و متکی به دانش فنی ایرانی ساخته شده است.

عملیات توسعه فاز ١۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۶٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧۵ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست.

تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

اجرای پروژه این فاز  را  کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت  به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عهده دار است. اعتبار اجرای این قرارداد ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار است و پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرایی حدود ۵۰۰ میلیون دلار اضافه شود.

عناوین برگزیده