تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۹۸
کد خبر: ۱۳۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

آمادگی دانیلی برای انتقال فناوری کاهش مصرف انرژی در تولید فولاد

می متالز - معاون شرکت دانیلی از آمادگی این شرکت برای انتقال فناوری تولید فولاد به ایران با هدف کاهش مصرف انرژی خبر داد. استفان برگر (Stefan Berger) معاون شرکت دانیلی شعبه آلمان، با اشاره به پروژه های فولاد مبارکه و هرمزگان، یکی از مشکلات تولید فولاد در ایران را کمبود و قیمت بالای آب عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه صنعت فولاد به آب فراوان نیاز دارد ما در نظر داریم تا تکنولوژی های جدید تولید فولاد با کاهش مصرف آب به ایران منتقل کنیم.
آمادگی دانیلی برای انتقال فناوری کاهش مصرف انرژی در تولید فولاد

وی افزود: انرژی ارزان، ذخایر غنی سنگ آهن و موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان مثال در خلیج فارس شرایط خوبی را برای تولید فولاد در ایران فراهم آورده است.

برگر چشم انداز صنعت فولاد ایران را مثبت پیش بینی و تصریح کرد: برگزاری همایش های تخصصی با حضور شرکت های بزرگی همچون اس ام اس ، سارایه و... می تواند در رسیدن به این چشم انداز موثر باشد.

وی در ادامه گفت: هدف ما انتقال تکنولوژی به ایران است اما در کنار آن در نظر داریم تا در صورت تمایل شرکت های ایرانی از طریق فرستادن ناظران و مهندسان ، دانش فنی به ایران منتقل کنیم تا از طریق به کار گیری مهندسان و جوانان تحصیلکرده ایرانی به رشد اشتغال نیز کمک کنیم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده