تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۳۲
کد خبر: ۱۳۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
ازسوی رییس هیأت عامل ایمیدرو صورت گرفت:

دعوت از سرمایه‌گذاران فنلاندی برای انجام طرح‌های مسی

می متالز - رییس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به همکاری‌های مشترک ایران و فنلاند، گفت: اکنون ما پروژه‌های زیادی در حوزه سنگ‌آهن، مس و غیره داریم که سرمایه‌گذاران فنلاندی می‌توانند در این طرح‌ها فعال شوند.
دعوت از سرمایه‌گذاران فنلاندی برای انجام طرح‌های مسی

مهدی کرباسیان رییس هیأت عامل ایمیدرو، در همایش «معرفی فرصت‌های همکاری معدنی ایران و فنلاند» با بیان این‌که حوزه معدن و صنایع معدنی برای توسعه نیازمند حدود 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: ایران و فنلاند در سال‌های گذشته همکاری‌های مشترک زیادی در حوزه معدن داشتند و این کشور، ایران را در زمان تحریم‌های ظالمانه تنها نگذاشت.
وی با اشاره به شرکت اتوتک فنلاندی، افزود: تاکنون پروژه‌های مختلفی با شرکت فنلاندی اتوتک در ایران در حوزه مس و سنگ‌آهن -حتی در زمان تحریم- انجام شده که از آن‌ها تشکر می‌کنیم و همکاری خود را با این شرکت در آینده ادامه خواهیم داد.
کرباسیان با بیان این‌که طرح تازه‌به‌تولید‌رسیده گندله‌سازی سیرجان حاصل همکاری با شرکت اتوتک است، اظهار داشت: اکنون ما پروژه‌های زیادی در حوزه سنگ‌آهن، مس و غیره داریم که سرمایه‌گذاران فنلاندی می‌توانند در این طرح‌ها فعال شوند.
وی تصریح کرد: امسال مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تفاهم‌نامه‌ای در بخش پژوهش با سازمان زمین‌شناسی فنلاند منعقد کرد و زمینه همکاری‌های اکتشافی فراهم شد.
رییس هیأت عامل ایمیدرو در ادامه اظهار امیدواری کرد که با توجه به حجم بالای اکتشافاتی که انجام‌ شده و در سال‌های 2017 - 2018 تا 250هزار کیلومتر تکمیل خواهد شد، فنلاندی‌ها برای ادامه اکتشاف پهنه‌ها همکاری کنند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده