تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۶۱۱
کد خبر: ۱۵۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آیا آلومینیوم المهدی توان مالی برای تعهدات بانکی خود را دارد؟

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هر از گاهی بانک جلوی حساب های ایمیدرو را می گیرد، وقتی هم ما اعتراض می کنیم که طلب تان را از خریدار بگیرید، می گویند خریدار نمی دهد و ضامن برای ما معتبرتر از خریدار است.
آیا آلومینیوم المهدی توان مالی برای تعهدات بانکی خود را دارد؟

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران گفت: آلومینیوم المهدی به اسم خصوصی سازی و رد دیون  در گذشته واگذار شده است، این درحالی است که ایمیدرو به عنوان ضامن این کارخانه نزد بانک است و این واگذاری برای ما مشکل ایجاد می کند.
مهدی کرباسیان درباره مشکلات باقی مانده از واگذاری های انجام شده در دولت قبل اظهارداشت: به خاطر دارید که چندین بار واگذاری کارخانه المهدی هرمزال مطرح شد و با نبود مشتری مواجه شد و در نهایت به عنوان رد دیون واگذار گردید.

وی افزود: در حال حاضر خریدار کارخانه توان پرداخت تعهدات مالی و بانکی را ندارد و هر از گاهی بانک جلوی حساب های ایمیدرو را می گیرد و یا مدیران را ممنوع الخروج می کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وقتی هم ما اعتراض می کنیم که طلب تان را از خریدار بگیرید، می گویند خریدار نمی دهد و ضامن برای ما معتبرتر از خریدار است.
او با بیان اینکه این مشکل البته تنها به واگذاری های دولت نهم و دهم مرتبط نمی شود، تصریح کرد: حتی در دولت یازدهم نیز کارخانه هایی با این شرایط واگذار شده اند که ما هچنان با همین مشکلات در باره آنها مواجه هستیم.

عناوین برگزیده