تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۵۶۴
کد خبر: ۱۶۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهبود حال شرکت‌های معدنی با درخشش فلز سرخ

می متالز - انتشار گزارش عملکرد مالی شرکت‌های بزرگ معدنی دنیا در زمینه مس نشان می‌دهد که وضعیت این شرکت‌ها رو به بهبودی رفته است و از درخشش فلز سرخ بهره‌مند شده‌‌اند.
بهبود حال شرکت‌های معدنی با درخشش فلز سرخ

بیش از یک‌ماه از اتمام فصل چهارم سال 2016 می‌گذرد و شرکت‌های معدن‌کاری، به‌تدریج گزارش‌های مربوط به عملکرد خود از این فصل را ارایه می‌دهند. انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های فریپورت مک‌موران به‌عنوان دومین شرکت بزرگ معدن‌کاری در زمینه مس، ساوترن کاپر، تک ریسورسز (Teck Resources) و شرکت گلنکور در ژانویه و فوریه سال جاری نشان‌دهنده این است که افزایش قیمت فلز سرخ حال بیشتر شرکت‌های معدنی را بهبود بخشیده است و تقریباً تمامی شرکت‌ها از رشد قیمت مس منتفع شده‌اند.
براساس این گزارش، بازار مس سال 2016 را با رشد 4/17 درصدی پشت سر گذاشت؛ رشدی که به روند نزولی قیمت‌ها در 5 سال قبل از آن، پایان داد. افزایش قیمت انرژی در یک‌سال اخیر نیز مساله‌ای بود که در کنار وقفه‌های تولید شرکت‌هایی همچون بی.اچ.پی بیلیتون در معدن اسکوندیدا و فریپورت مک‌مورن در معدن گراسبرگ، از روند صعودی قیمت‌ها حمایت کرد.
روند افزایشی قیمت مس در سال 2016 و به‌ویژه سه‌ماهه‌ چهارم، منجر به افزایش قابل‌توجه درآمد شرکت‌های معدن‌کاری شده است؛ چنان‌که عمده تحلیل‌گران اقدام به بازنگری دیدگاه‌های خود از وضعیت شرکت‌ها و ارتقای ارزش سهام و میزان درآمد برآوردی آن‌ها کرده‌اند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده