تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۹۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مرادعلیزاده در پیام نوروزی خود خبر داد:

تولید ۲۸۰ هزار تن مس توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در ۹۵

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با صدور پیامی عید نوروز و فرارسیدن بهار سال 1396 خورشیدی را به مردم ایران و همۀ فعالان صنعت مس کشور تبریک گفت.
تولید ۲۸۰ هزار تن مس توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در ۹۵

متن این پیام به شرح زیر است:

«عید نوروز را به مردم شریف ایران عزیز و همۀ سخت‌کوشان صنعت مس تبریک می‌گویم. بهار، این رستاخیز سبز طبیعت، فصلی است که شکوفایی و پویایی را یادآوری می‌کند و به تحرک و تحول فرامی‌خواند.
در آغاز این فصل تازه و سال نو، بسیار خرسندیم و خدا را شاکریم که کوشش‌های بی‌دریغ ایرانیان فرهیخته، کارگران، کارکنان، کارشناسان، مهندسان و تکنسین‌ها از جای‌جای کشور در صنعت بزرگ مس، به ثمر نشسته است. فرزندان این کشور در سال‌های اخیر، با عشق به توسعه و پیشرفت کشورشان، همۀ موانع تحریم، رکود و نبودِ دسترسی به تکنولوژی‌های نو را بی‌اثر کردند و به‌رغم مشکلات پرشمار، ضمن به‌کارگیری توان داخلی و خرید دانش مورد نیاز، توانستند در راستای تکمیل زنجیرۀ مس، کاری کنند کارستان.

ایرانیان عزیز و مردم سخت‌کوش استان کرمان و همچنین مردم پرتلاش استان آذربایجان شرقی، در سال 1395 شاهد تولید 280هزار تن مس بودند؛ حرکتی بزرگ که در سال نو هم با تمام توان ادامه خواهد یافت تا در آیندۀ خیلی نزدیک، تا پایان سال 98، رسیدن مس به ظرفیت تولید تا 400هزار تن را به تماشا بایستیم. در کنار این افزایش تولید و کوشش برای کیفیت‌بخشی به آن، با کمک و هم‌دلی همۀ همکاران‌مان، نهضتی برای کاهش قیمت تمام‌شده شکل گرفت که مهم‌ترین کار شرکت مس در سه سال گذشته است و امیدواریم که بتوانیم این مسیر امیدآفرین را با سرعت بیشتری طی کنیم.

باعث مباهات کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران است که بعد از امضای برجام و رفع تحریم‌ها و استفادۀ مؤثر از این موقعیت افتخارآمیز، توانستند همۀ مشکلات را پشت سر بگذارند و با استفاده از همۀ توان و امکانات، ضمن بازپرداخت همۀ بدهی‌های بانکی و افزایش سرمایه به 5000 میلیارد تومان و دسترسی به فروش بیش از شش هزار و 500 میلیارد تومانی، موقعیت ممتاز خود را در بین شرکت‌های بورس ایران، احیا کنند.

افتخار ما این است که با تلاش‌های صادقانۀ تک‌تک کارکنان شرکت مس و هماهنگی این بندۀ ناچیز، اسب زین‌شدۀ شرکت مس با عبور از همۀ موانع و پشت سر گذاشتن همۀ مشکلات، آمادۀ جهشی دوباره برای رشد و توسعۀ کشور در سایۀ دانایی و توانایی است.

نشانه‌های دانایی، خردورزی، درستکاری و تلاش صادقانه را در گردش چرخ‌دنده‌های زمخت و سختِ این صنعت می‌توان به‌روشنی دید؛ این‌ها دستاورد کوشش‌های بی‌دریغِ شب‌زنده‌دارانِ صنعت و معدن است؛ همان‌ها که «عبادت به‌جز خدمت خلق نیست» را در عمل نشان داده‌اند. آهن‌های تودرتو و پُرپیچ‌وخمِ این صنعت، اسطرلاب اسرار خدایی است که به فرزندان برومند این آب و خاک، تواناییِ انجام کاری چنین سترگ را کریمانه عنایت کرده است.

مجتمع‌های عظیم شرکت مس در کرمان و آذربایجان و زاهدان، ترازوی تلاش و جام جهان‌نمای صنعتگران و معدن‌کاران ایران است که افتخار ایجاد و استمرار حرکتش را داشته‌اند. و درود می‌فرستیم به روح بلند بزرگوارانی که در ایجاد و رونق این صنعت سهیم بودند و امروز در بین ما نیستند.

سالی سرشار از شکوفایی و پویایی و بهروزی و تندرستی را برای همه، به‌ویژه برای تمام همکاران عزیزم آرزومندم. شاد و پیروز باشید.»

عناوین برگزیده