تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۳
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۱۹۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی‌ها نشان می دهد:

افزایش تقاضای جهانی برای طلا/قیمت بالا رفت

می متالز - قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۱۲۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.
افزایش تقاضای جهانی برای طلا/قیمت بالا رفت

به نقل از رویترز، در حالی که عدم قطعیت در مورد برنامه های مالیاتی و سرمایه گذاری ترامپ و نتایج  مجموعه ای از انتخابات ها در اروپا، تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن را افزایش داده، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و در مسیر رشد ۸.۲ درصدی سه ماهه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات جمعه (11 فروردین 1396) با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۱۲۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات جمعه ۰.۲۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک در توکیو گفت: «در کوتاه مدت، عواملی نظیر تقویت ارزش دلار می تواند قیمت طلا را به حدود ۱۲۳۰ دلار کاهش دهد.»

دلار آمریکا به لطف انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از اقتصاد این کشور، جمعه (11 فروردین 1396) در مسیر ثبت بهترین هفته خود در سال جاری میلادی قرار داشت. آمارهایی که نشان می داد بزرگترین افزایش سالانه نرخ تورم در حدود ۵ سال گذشته در اقتصاد آمریکا رخ داده و اظهارات امیدوار کننده رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک موجب شد تا امیدها به افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی بیشتر شود.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها می شود، در حالی که افزایش نرخ بهره منجر به افزایش ارزش اوراق قرضه دولت آمریکا و کاهش تقاضا برای طلا می گردد.

اما تردید ها در مورد این که ترامپ می تواند کاهش مالیات ها و سرمایه گذاری های زیرساختی خود را عملی کند یا نه و همچنین چشم انداز مبهم سیاسی در اروپا موجب تقویت قیمت طلا شده است. تام کندال، تحلیلگر استاندارد بانک گفت، شکست ترامپ در پیشبرد طرح های محرک اقتصادی اش، شانس افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را کاهش خواهد داد.

عناوین برگزیده