تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۰۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تازه ترین پیش بینی کارشناسان اقتصادی نشان می دهد؛

بهای طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم

می متالز - تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس قرار خواهد داشت.
بهای طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم

اگرچه قیمت جهانی طلا در ماه مارس با افت اندکی روبرو شده ولی در سه ماه نخست امسال بیش از ۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که قیمت جهانی نقره نیز در سه ماه نخست امسال تحت تاثیر رشد تقاضای صنعتی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به نظر می رسد عملکرد مثبت قیمت نقره در این مدت می تواند نشانگر بهبود قیمت جهانی طلا در ماه های آینده نیز باشد.

مارک والک مدیر موسسه سرمایه گذاری ای جی در این باره تاکید کرد: چشم انداز قیمت طلا و نقره طی ماه های آینده روشن و مثبت خواهد بود. ادامه روند صعودی قیمت نقره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا نیز خواهد داشت.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ناتوانی طلا در شکستن سطح مقاومتی میانگین ۲۰۰ روز گذشته موجب شده است تا روند صعودی قیمت طلا با چالش روبرو شود. طی هفته آینده آزمون بزرگی برای قیمت طلا در پیش خواهد بود.

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه دی تی ان تاکید کرد: طلا رابطه مستحکمی با دلار آمریکا دارد. در شرایط کنونی این رابطه بیشتر شده است. در صورتی که ارزش دلار با افزایش روبرو شود، افت قیمت طلا در روزهای آینده تعجب برانگیز نخواهد بود.

تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس نیز بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده به دقت تحولات ارزش دلار را زیر نظر دارند. با توجه به اینکه شاخص ارزش دلار بار دیگر به بالاتر از ۱۰۰ واحد رسیده است، فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد شده است.

اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا درباره حمایت از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار داشته است.

نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی اروپا و در پیش بودن انتخابات حساس و مهم فرانسه و آلمان و هلند نیز موجب کاهش ارزش یورو در برابر دلار شده است.

برآوردهای اولیه اقتصادی نشان می دهد که آمریکا طی ماه مارس ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به ۵۵ درصد رسیده است.

کریس وچیو استراتژیست ارشد موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد: سرمایه گذاران نباید انتظار افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای آینده را داشته باشند چرا که ارزش دلار آمریکا تقویت خواهد شد.

دلار آمریکا طی روزهای آینده به شدت در برابر کسری بودجه و بدهی های آمریکا حساسیت نشان خواهد داد. اگر سیاستمداران آمریکایی با افزایش سقف بدهی های دولت ترامپ موافقت نکنند، این مساله به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد و می تواند ارزش دلار را کاهش دهد

عناوین برگزیده