تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۰۶
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۲۹۸

آغاز همکاری مشترک دو غول بزرگ دریایی خاورمیانه

می متالز - همکاری مشترک کشتی‌سازی و کشتیرانی نمود کامل تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال در سال 96 خواهد بود.
آغاز همکاری مشترک دو غول بزرگ دریایی خاورمیانه

جاسم جادری، استاندار هرمزگان در جلسه مشترک مدیران مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحول چهار سال اخیر ایزوایکو و سوددهی آن گفت: این شرکت سهم عمده‌ای در ساخت شناور و کشتی و همچنین سکوهای استخراج گاز و نفت در کشور دارد و رونق آن با حمایت کشتیرانی در سال 96 بیشتر نیز خواهد شد. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری‌اسلامی ایران نیز در این جلسه، مدیرعامل ایزوایکو را مدیری دلسوز و متخصص در صنعت دریا دانست و گفت: مدیریت ایزوایکو تمام تلاش خود را در رساندن این مجموعه به جایگاه واقعی خود در سال‌های اخیر به‌کار بسته است. محمد سعیدی افزود:‌ کشتیرانی در کنار ایزوایکو خواهد بود و سفارشات جدید را در سال 96 به شرکت ایزوایکو خواهد داد. وی با اشاره به اینکه امسال شرکت مشترک شکل عملیاتی به خود خواهد گرفت، تاکید کرد: تاچند روز آینده کشتی اقیانوس‌پیمای کاشان به ناوگان عملیاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد پیوست.

همچنین مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در این جلسه ضمن تقدیر از نگاه کشتیرانی به صنعت کشتی‌سازی طی سال‌های اخیر گفت: فعالیت مشترک کشتیرانی و ایزوایکو در شرکت پرشیا هرمز عملکرد بی‌نظیری را طی 4 سال اخیر در پی داشته و تعمیرات کشتی به بازه زمانی استاندارد جهانی خود رسیده است.

حمید رضاییان اصل اظهار کرد: برنامه ایزوایکو در سال 96 براساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی و شعار سال، یک برنامه راهبردی و مفصل است که در حوزه مشترک با کشتیرانی نیز نمود دارد. مدیرعامل ایزوایکو خاطرنشان کرد: کار مشترکی که اواخر سال گذشته در مجموعه شرکت عظیم گسترش این مجتمع آغاز شده نیز یک راهبرد اساسی است که رونق و همکاری مشترک مجدد کشتیرانی و کشتی‌سازی مانند پرشیا هرمز را در این مجموعه در پی خواهد داشت.

عناوین برگزیده