تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۲۳۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت ملی فولاد :

پروژه احیا مستقیم شادگان به زودی افتتاح می شود

می متالز - روند پیشرفت اغلب طرح های هفتگانه فولادی با ورود مشارکت کنندگان و سرمایه گذاران خصوصی سرعت گرفته است و اغلب کارگاههای این طرحها فعال تر شده اند.
پروژه احیا مستقیم شادگان به زودی افتتاح می شود

اگرچه مشکلات گذشته از جمله، تغییرات پی‌درپی مدیریتی، مشکلات ناشی از تامین منابع مالی پایدار و اثرات ناشی از تحریم ها و ... موجب کندی پیشرفت این طرح ها شده است ولی با پیشرفت‌های کاری انجام شده امید است که در سال جاری به تدریج اکثریت واحدهای احیای این طرح ها به بهره برداری برسند.

در همین رابطه عبد المجید شریفی مدیر عامل شرکت ملی فولاد با اشاره به شرایط جدیدی که در آغاز دولت ایجاد شد، گفت: با توجه به شرایط فراهم شده در سال‌های منتهی به ۱۳۹۲ و انحلال شرکت ملی فولاد ایران در کنار شرایط تحریم و کند شدن روند اجرای هفت طرح فولاد استانی، نبود بودجه لازم برای ادامه عملیات و اجرای این طرح ها شرایط مناسبی در بخش فولاد حاکم نبود اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، مسئله انحلال شرکت ملی فولاد ایران منتفی شد که این موجب تقویت روحیه و انگیزه کارکنان مجموعه برای انجام وظائف محوله شد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد در خصوص مجوزهای صادر شده برای فولاد شادگان در سال های قبل تصریح کرد: مجوزهای طرح های فولاد استانی در ابتدا اخذ و مطابق همان مجوزها، پیشرفت پروژه ها اتفاق افتاده است. مواد و تجهیزات مورد نیاز تامین، پیمانکار مشخص و کارهای اجرایی پیش رفته است.

وی با بیان این که در طرح شادگان در سال ۸۶ مجوزهای زیست محیطی گرفته شد خاطرنشان کرد: در قالب همان مجوزها، پروژه در حال اجرا است.

وی استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های فولاد استانی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: مشارکین در طرح های فولاد استانی، در شرایط دشوار اقتصادی کشور حاضر به همکاری شدند. در این شرایط اگر کسی می خواست معادل این مبلغ را از سیستم دولتی دریافت کند، شاید میسر نبود.

شریفی با بیان این که طرح های استانی ۸۰۰ هزار تنی بوده و قابلیت افزایش تولید تا سقف یک میلیون تن را دارد تصریح کرد: در دنیا کارخانه ای با ظرفیت یک میلیون تن قابل قبول و پذیرش نیست و مقیاس ها از ۲ میلیون تن به بالا است.

مدیر عامل شرکت فولاد با بیان این که لازم است ظرفیت های اضافه ای را در کنار این طرح ها بنا بر مقتضیات هر طرح اضافه کنیم تصریح کرد: طبیعتا اگر بحث توسعه شادگان و اقتصادی نمودن ظرفیت آن و افزایش زمین های مورد نیاز هم مطرح باشد، این توسعه سازگار با محیط زیست و مورد تایید مسئولین ذیربط خواهد بود.

وی با بیان این که پیش از تصویب طرح فولاد شادگان، بحث های زیادی به جهت نزدیکی به تالاب شادگان وجود داشت و مدتی است دوباره این مسئله مطرح شده است گفت: پروژه احیا مستقیم شادگان با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد به زودی افتتاح می گردد.

عناوین برگزیده