تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فقدان تسهیلات بانکی مشکل اصلی بر سر راه افزایش تجارت ایران و انگلیس

می متالز - روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه در گزارشی نوشت: شرکت‌های انگلیسی بااحتیاط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران که انتظار می‌رود طی 10 سال آینده رقم عظیم 600 میلیارد دلار باشد، چشم دوخته‌اند.
فقدان تسهیلات بانکی مشکل اصلی بر سر راه افزایش تجارت ایران و انگلیس

روزنامه دیلی تلگراف در این گزارش که به قلم 'جلیان آمبروس ' هست، عنوان کرد که این فرصت‌های سرمایه‌گذاری مربوط به بخش تجارت و زیرساخت‌های ایران در طی 10 سال آینده است.
دیلی تلگراف افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بلند پروازانه، متعاقب خروج از دهه ها انزوا، ناشی از تحریم‌های بین‌المللی است.
این روزنامه نوشت: براساس گزارش شرکت مشاوره‌ای «ایپسوس»، از جمله طرح‌های زیرساختی کلیدی ایران که نیازمند سرمایه‌گذاری هستند، توسعه شبکه ریلی دولتی این کشور است که 10 هزار و 223 کیلومتر طول دارد و انتظار می‌رود تا سال 2025 میلادی طول آن تا بیش از 25 هزار کیلومتر افزایش یابد.
دیلی تلگراف افزود: علاوه بر آن، تمامی 54 فرودگاه ایران نیازمند ارتقای قابل‌توجهی هستند و ایران در حال برنامه‌ریزی برای ساخت 7 فرودگاه بین‌المللی جدید در یک دهه آینده است.
این روزنامه نوشت : شرکت هواپیمایی دولتی ایران، «ایران ایر»، در حال حاضر سفارش خرید 114 فروند هواپیمای جدید را به شرکت ایرباس داده است و تخمین زده می‌شود 600 فروند هواپیمای جدید دیگر نیز برای یک دهه آینده موردنیاز است.
دیلی تلگراف در همین حال افزود: 'آماندا کلاک'، رئیس شرکت مشاوره‌ای «EY»، با تأکید بر اینکه در ایران برای فعالان تجاری انگلیس فرصت‌های خوبی وجود دارد، به شرکت‌های انگلیسی هشدار داد با دقت مراقب ریسک‌های که مرتبط با ایران است، باشند.
این روزنامه نوشت: 'آماندا کلاک' می‌گوید: شکل انجام کار یک مساله کلیدی است و حرفه ای بودن می‌تواند سبب پیروزی شرکت‌های انگلیسی در قراردادها (در ایران) شود.
دیلی تلگراف افزود: آخرین آمارهای دولت انگلیس نشان می‌دهد که از ژانویه تا اکتبر 2016 میلادی، ارزش صادرات انگلیس به ایران همچنان افزایش داشته و 42 درصد بیش از رقم مشابه در همان مقطع زمانی در سال 2015 بوده است.
این روزنامه نوشت: اتاق بازرگانی ایران و انگلیس گفته است که مشکل اصلی بر سر راه افزایش تجارت با ایران فقدان تسهیلات بانکی است به خاطر اینکه بانک‌های اروپایی همچنان نگران از تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران که حتی پس از توافق هسته‌ای ایران در اواخر سال 2015 میلادی باقی‌ مانده‌اند، هستند.
دیلی تلگراف افزود: اتاق بازرگانی ایران و انگلیس گفت: تا پیش از انتخابات ( ریاست جمهوری) آمریکا نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر این‌که برخی بانک‌های انگلیس تحت شرایط خاص به تبادل مستقیم با ایران تمایل دارند. اما به نظر می‌رسد پس از انتخابات آمریکا، بانک‌های انگلیس محتاط‌تر شده‌اند.
این روزنامه افزود: ایران نخستین محموله‌های گاز طبیعی و نفت خام خود را در اکتبر سال گذشته میلادی به انگلیس فروخت. شرکت ملی نفت ایران گفت این شرکت یک محموله یک‌میلیون بشکه‌ای میعانات گازی به 'بی پی' و دومین محموله را به یک شرکت انگلیسی که نام آن اعلام نشد، فروخته است.
دیلی تلگراف نوشت: ایران همزمان برای یافتن مشتری‌های جدید برای نفت خام و میعانات گازی‌اش، به دنبال این است تولید و صادرات خود را افزایش دهد. این کشور نفت‌خیز امیدوار است تولید روزانه نفت خام خود را بیش از این افزایش دهد و در مدت 5 سال آینده به 6 میلیون بشکه در روز برساند، اما این مسئله به موفقیت ایران در جذب سرمایه‌های شرکت‌های مهم نفتی بستگی دارد.
این روزنامه افزود: ایران همچنین امیدوار است بتواند سرمایه عظیمی را برای توسعه حوزه‌های گازی اکتشاف نشده و توسعه‌نیافته‌اش جذب کند.

عناوین برگزیده