تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۲۵۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه گندله سازی شرق کشور با ظرفیت 5 میلیون تن در آستانه افتتاح

می متالز - با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 1500 نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.
کارخانه گندله سازی شرق کشور با ظرفیت 5 میلیون تن در آستانه افتتاح

گروه فولاد مبارکه اصفهان با اعلام خبر پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی سنگان در استان خراسان رضوی اظهار داشت: با اتمام فعالیت های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش مسئولین استان اخیرا انجام گرفت، خوشبختانه شرایط برای شروع مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل های نهایی انشاالله ظرف چند روزآینده مشعل های کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد.
دکتر سبحانی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور و فقدان زیر ساخت های لازم از جمله گاز و برق و آب محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیت ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری، بقیه محدودیت ها نیز مرتفع گردد.
وی گفت: با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله شروع می شود.
سبحانی افزود: با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 1500 نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.
وی گفت: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه 5 میلیون تن در سال در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه بایستی عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان سرمایه گذاری در پروژه گفت: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تامین زیر ساخت ها بالغ بر ١١٥٠ میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریبا معادل همین مقدار هم بایستی در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

منبع: انتخاب
عناوین برگزیده