تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۴۰۲
کد خبر: ۲۹۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو

می متالز - مدیرکل دفتر ریاست ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور از ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو به منظور تسریع در روند انتقال گواهی‌ها خبر داد.
ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو

تبریزی گفت: هدف تکریم ارباب رجوع و بهبود روش‌های اجرایی در جهت سرعت بخشیدن به فرآیند طرح نوسازی خودروهای فرسوده برای کاهش آلودگی هوا است و همچنین براساس بررسی‌های انجام شده پیرامون ضرورت دریافت گواهی اسقاط بر مبنای ارزش گواهی خودروهای فرسوده و تسریع روند انتقال گواهی اسقاط از صفحه نرم‌افزاری سامانه نوسازی ناوگان ستاد سوخت، دستورالعمل انتقال گواهی‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: انتقال گواهی اسقاط از مراکز اسقاط به ذی‌نفعان اعم از وارد‌کننده و... به شرطی که ثبت‌نام در صفحه نرم‌افزاری سامانه نوسازی ناوگان ثبت شده باشد بلامانع است. در حقیقت مرکز اسقاط می‌تواند انتقال گواهی را به هر فردی انجام دهد.

انتقال گواهی از خودروساز به مرکز اسقاط یا به خودروساز دیگر نیازمند یک توافق دوجانبه میان ذی‌نفع اولیه (مالک گواهی اسقاط) و ذی‌نفع ثانویه است که پس از اعلام به ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور گواهی منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر ریاست ستاد سوخت کشور تاکید کرد: اگر این انتقال میان واردکننده به واردکننده باشد باید هر دو در یک سال گذشته خودرو وارد کرده باشند تا جزو واردکننده‌ها محسوب شوند.

وی افزود: برابر این دستورالعمل اولین انتقال در مرکز اسقاط به شرط ثبت‌نام در صفحه نرم‌افزاری سامانه نوسازی ناوگان ستاد سوخت از طرف خود مرکز اسقاط انجام می‌شود و در مرحله بعدی نیز انتقال گواهی خودرو توسط ستاد سوخت انجام می‌شود.

عناوین برگزیده