تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۹۹۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بهادری:

انتقاد از واردات مصالح ساختمانی بی کیفیت/ تجهیزات ساختمانی چینی به نام ایرانی عرضه می شود

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از واردات مصالح ساختمانی بی کیفیت، گفت: متاسفانه تجهیزات ساختمانی چینی بی کیفیت به نام ایرانی عرضه می شود تا نام کالای داخلی را تخریب کند.
انتقاد از واردات مصالح ساختمانی بی کیفیت/ تجهیزات ساختمانی چینی به نام ایرانی عرضه می شود

سیدهادی بهادری، با اشاره به افت کیفیت مصالح ساختمانی،گفت:درحال حاضر واردات مصالح ساختمانی معضلی است که ساختمان سازی و کیفیت آن را تهدید می کند.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه واردات مصالح ساختمانی ازکشوری همچون چین که از کیفیت پایینی برخوردار هستند می تواند صنعت ساختمان سازی را با معضلات عدیده ای مواجه کند،افزود:باید رعایت استانداردها در استفاده از مصالح در ساختمان سازی مدنظر مسئولان باشد تا از کالای بی کیفیت درساخت و ساز استفاده نشود.

ارایه مجوز به واردات مصالح ساختمانی و شیرآلات بی کیفیت مصداق بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است

وی با تاکید براینکه ارایه مجوز به واردات مصالح ساختمانی و شیرآلات بی کیفیت مصداق بی توجهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:عدم نظارت یا ضعف آن در مبادی ورودی به واردات شیرآلات و سایر تجهیزات مورد نیاز ساختمان سازی منجر شده که در نتیجه آن بسیاری از تولیدکننده های داخلی با رکودی بی سابقه مواجه شده اند.

بهادری راهکار ممانعت از واردات کالاهای بی کیفیت را افزایش حقوق گمرکی خواند و گفت:تعیین تعرفه های سنگین می تواند صرفه اقتصادی واردات را کاهش داده تا به این ترتیب تولیدملی تقویت شود.

 

انتقاد از واردات کالاهای چینی بی کیفیت و عرضه آن با نام تولید ایران

این نماینده مردم درمجلس دهم،با اشاره به معضل دیگری که پیش روی صنعت ساختمان سازی قرار دارد،تصریح کرد:واردات کالاهای چینی بیکیفیت و عرضه آن با نام تولید ایران از دیگر معضلاتی است که نام کالاهای داخلی را نیز تخریب می کند.

بهادری افزود: برخورد جدی با کالاهای وارداتی بی کیفیت یکی از راههایی است که می تواند اقتصاد ما را تقویت کند.

وی با بیان اینکه مبادی واردات کالاها و گمرکات سهم بسزایی در مقابله با واردات کالاهای بی کیفیت به کشور دارند،تاکید کرد: تشدید نظارت ها در این مبادی علاوه بر ممانعت از ورود کالا می تواند تولید داخل ا نیز رشد دهد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس بارها به مسئولان درخصوص رکود حاکم بر صنعت ساختمان سازی،استفاده از مصالح بی کیفیت در ساخت و ساز و همچنین واردات آن تذکر داده است؛اکنون زمان آن رسیده تا گزارشی از عملکرد درخصوص برخورد با معضلات این حوزه به کمیسیون ارایه شود.

عناوین برگزیده