تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۳۱۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امروز در بازارهای جهانی؛

بهای اونس تثبیت شد

می متالز - قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز دوشنبه با افت یک درصدی روبرو شده بود، امروز سه شنبه تغییر چندانی نداشته و تثبیت شده است.
بهای اونس تثبیت شد

افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش نگرانی ها نسبت به بحران کره شمالی تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در مبادلات روز دوشنبه داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به ۱۲۵۶ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه با افت ۰.۹ درصدی به کمتر از ۱۲۵۳ دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از ۱۱ آوریل به شمار می رود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با افزایش روبرو شده است، کاهش نگرانی ها نسبت به بحران هسته ای و موشکی کره شمالی و تقویت عملکرد مالی شرکت های فناوری تاثیر زیادی بر رشد شاخص سهام آسیا داشته است.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن نیز افزایش یافت و به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر رسیده است. افزایش شاخص سهام موجب افت تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است. افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز تاثیر زیادی بر کاهش تقاضای طلا داشته است.

استیو منوچین وزیر دارایی آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد که رشد اقتصادی ۳ درصدی قابل دسترس و شدنی خواهد بود و تا دو سال آینده می توان به این رشد اقتصادی دست یافت. وی معتقد است که کاهش مالیات ها می تواند کمک زیادی به افزایش رشد اقتصادی آمریکا کند.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نیز سه شنبه و جهارشنبه برگزار خواهد شد. بیانیه نشست فدرال ررزو نیز ساعت ۶ بعداز ظهر فردا به وقت گرینویچ منتشر می شود.

به نظر می رشد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن بیش از ۷۰ درصد خواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که فعالیت های صنعتی در ماه آرویل با کاهش روبرو شده است. البته هزینه های مصرفی نسبت به مارس تغییری نداشته است.

اعلام آمادگی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی تاحدی موجب کاهش نگرانی ها نسبت به اوضاع شبه جزیره کره شده است ولی پیونگ یانگ همچنان بر برنامه های خود برای توسعه قابلیت های موشکی و هسته ای تاکید کرده است

عناوین برگزیده