تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۳۲۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

وجود گازهای متان و منواکسید کربن در معدن نگران کننده است

می متالز - مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه بخش زیادی از آوار معدن یورت برداشته شده است گفت: یکی از مشکلات ما در انجام عملیات امداد و نجات وجود دو گاز خطرناک متان و منواکسیدکربن است.
وجود گازهای متان و منواکسید کربن در معدن نگران کننده است

صادقعلی مقدم گفت: با وجود اینکه غلظت این گازهای متان و منو اکسیدکربن پایین آمده است اما همچنان نگران کننده است.

وی ادامه داد:  ریزش آرک یکی دیگر از مشکلات پیش روی عملیات امداد و نجات است که متخصصان  در حال مقاوم سازی تونل برای امداد گران هستند. همچنین امدادگرانی از استان سمنان، مازندران،‌ کرمان، خراسان شمالی برای کمک به محبوس شدگان این معدن در منطقه حضور یافته‌اند.

مقدم گفت: مجروحان منتقل شده  به بیمارستان  برای امداد و کمک رسانی وارد تونل شده بودند و هنوز آماری از مصدومان انفجار  گزارش نشده است. تاکنون 22 نفر فوتی از تونل خارج شده اند و هنوز آمار دقیقی از محبوس شدگان وجود ندارد اما براساس آخرین آمارها و گمانه زنی‌ها  13 نفر گرفتار در زیر آوار شده‌اند.

مقدم گفت: تا چند ساعت گذشته وضعیت و حجم آوار مشخص نبود اما طبق آخرین آمار رسیده 8 متر طولی آوار داریم که بخش بسیاری از آن خارج شده است ولی تمام تلاش خود را می کنیم که تا امروز بعدازظهر به این عملیات پایان دهیم و تا برطرف شدن این وضعیت منطقه را ترک نخواهیم کرد.

حسن پاک نیا، رییس اداره عملیات امداد و نجات استان گلستان اظهارکرد: در ساعات اولیه این حادثه با تمام توان امدادی شامل بالگرد، سگ‌های جستجو گر و... در منطقه حاضر شدیم اما فرآیند امداد و نجات اندکی تحت تاثیر گاز موجود در معدن است.

پاک نیا ادامه داد: همه تجهیزاتی که برای نفوذ به عمق تونل و رها سازی و نجات لازم است را فراهم کرده ایم ولی باید خطرات احتمالی را نیز در نظر بگیریم.تمام تلاشمان برای نجات محبوس شدگان در معدن انجام خواهیم داد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده