تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۳۳۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با هدف ارائه خدمات مشاوره

طرح "محب" بین آسیب‌دیدگان حادثه معدن آزادشهر اجرا می‌شود

می متالز - مسئول تیم حامی روانی بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح "محب" سازمان بهزیستی بین آسیب‌دیدگان حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر اجرا می‌شود.
طرح "محب" بین آسیب‌دیدگان حادثه معدن آزادشهر اجرا می‌شود

علی رضا قربانی که به همراه تیم حامی روانی بهزیستی در محل وقوع حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر حضور دارد، در آزادشهر اظهار داشت: طرحی به نام "محب" از طرف بهزیستی استان برای شرایط بحران در نظر گرفته شده که در این طرح در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقیه این تیم عازم محل حادثه می‎شود.

وی افزود: این تیم کارشناسی با حضور در محل حادثه و جداسازی و غربالگری و ارزیابی سنجش بروز آسیب و خطر به افراد آسیب دیده مشاوره می‌دهد.

مسئول تیم حامی روانی  بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: این تیم شامل روانشناس بالینی، مددکار و 2 تیم روانشناسی می‌شود و حداقل یک هفته برای افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر مشاوره ارائه داده تا این افراد به شرایط مناسب برسند.

قربانی اظهار کرد: اقدام مهمی که این طرح انجام داده شده آموزش افراد در شهر اینچه برون برای شرایط بحرانی بوده و این سبب می‌شود تا در مواقع حوادث غیرمترقبه، مردم شرایط و آگاهی خاص را داشته و بتوانند تا رسیدن نیروهای امدادی بحران موجود را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: لازم است افرادی که این طرح‎ها را آموزش می‎دهند یا آموزش می‌بینند جدی تر برخورد کنند، زیرا خطر و بحران همیشه در کمین است و ما نباید تنها در مواقع حوادث به فکر مدیریت بحران باشیم بلکه از قبل آگاهی و تجربه لازم را کسب کنیم.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده