تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۳۴۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تکامل اپلیکیشن‌های معدنی

می متالز - شرکت نرم‌افزاری «می‌پِلَن» به دنبال ارتقای جایگاه اپلیکیشن‌های تلفن همراه در بخش معدن است. در همین راستا موسسان این شرکت استرالیایی از ابداع اپلیکیشنی می‌گویند که در تسریع انتقال اطلاعات مربوط به عملیات معدنی توانمند است.
تکامل اپلیکیشن‌های معدنی

به گزارش می متالز به نقل از ماینینگ‌فناوری، اپلیکیشن جدید شرکت می‌پلن این امکان را به معدنکاران می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را در هر مکان و زمان ردیابی کنند. این فناوری در بلندمدت در اجرا و پیاده‌سازی معدنکاری خودکار به عنوان آینده بی‌چون و چرای این صنعت به کار می‌آید. می‌پلن مستقر در شهر «پرت» استرالیا در واقع به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی بین بخش معدنکاری و فناوری‌های مربوط به اپلیکیشن‌های تلفن همراه است و در همین حال طیفی از ابزارها را برای جمع‌آوری داده‌های این عرصه، مدیریت مجموعه، مدیریت تولید و گزارش کار ارائه می‌دهد که در نهایت به درک بهتر داده‌ها و ایجاد معادنی امن‌تر و پربازده‌تر بینجامد. می‌پلن در واقع یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت معدنی «هگزاتون» در امریکاست. در نتیجه «نِویل جود» سخنگوی هگزاگون درباره این فناوری می‌گوید: راهکارهایی که از طریق فناوری جدید می‌پلن ارائه می‌شود به دارندگان آن این امکان را می‌دهد که در هر مرحله‌ای از زنجیره ارزش معدنکاری بتوانند بر اطلاعات موجود واکنش نشان دهند.
لوییس داو یکی از موسسان می‌پلن و و از مدیران مجموعه در گفت‌وگو با ماینینگ‌فناوری توضیح می‌دهد که اپلیکیشن‌های معدنی تاکنون چگونه بر بخش معدن تاثیر گذاشته‌اند و ما چه انتظاری می‌توانیم از آنها داشته باشیم. داو می‌گوید: هر چند بیشتر معادن در نقاط دوردست و خارج از مناطق زیرپوشش شبکه اینترنت واقع شده‌اند، اما در صورت ایجاد یک شبکه محلی در سایت معدنی اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند به کاربران نشان دهند که تجهیزات آنها و به طور کلی همه آنچه در سایت معدنی وجود دارد درحال‌حاضر مشغول انجام چه کاری هستند. این اپلیکیشن‌ها همچنین می‌توانند نیاز به کاغذ را در سایت معدنی از بین ببرند. در معدنکاری طبیعت کار نیاز به ثبت حجم عظیمی کار و به دنبال آن نیاز به ثبت داده در کاغذ را ایجاب می‌کند. اینها اقتضای فعالیت‌هایی مانند ایجاد یک جدول زمانی، توجه به خطرات ایمنی و چینش الگوهای انفجار است. یک اپراتور در حالی به کار در معدن می‌پردازد که ۶ تا ۷ قطعه کاغذ در دست دارد و از زمانی که این کاغذها نوشته و وارد سامانه محلی می‌شود، حدود ۲۴ تا ۲۸ ساعت طول می‌کشد، سامانه می‌پلن این فاصله زمانی را بسیار کاهش می‌دهد. داو در ادامه در توضیح تاثیر ورود این فناوری به معدنکاری توضیح می‌دهد: ساختار فکری در شرکت‌های معدنی در حال تغییر است.

درحال‌حاضر عبارت «اپلیکیشن‌های معدنی» بسیار در گوگل جست‌وجو می‌شود و به نظر می‌رسد نسل جدیدی در راه است که به دنبال راه‌حلی برای این قضیه باشد. فناوری می‌پلن به مشتریان این امکان را می‌دهد تا چارچوب زمانی کار را کاهش دهند. به طور نمونه، فرآیند بین حفاری تا انفجار، فاصله زمانی ۴روزه را می‌طلبد که حالا می‌توان آن را به کمتر از یک روز کاهش داد. در نتیجه مهندسان می‌توانند دسترسی لحظه‌ای به شرایط میدانی داشته باشند و زمان انفجارها را براساس اطلاعات جدید دوباره طراحی کنند. همچنین با این فناوری، میان دریافت و ورود اطلاعات از مرحله کاغذ به مرحله طراحی دوباره هیچ تاخیری وجود ندارد. همچنین فناوری می‌پلن می‌تواند در زمینه فراهم‌آوری راهکارهایی با تنظیمات کم‌هزینه یا بدون هزینه شبکه‌ای فعال باشد. هگزاتون تاکنون راهکارهای شبکه‌ای جفت به جفتی ارائه داده که در ۲۵ هزار واحد در سراسر جهان استفاده می‌شود و گام جدیدی در توانمندسازی اپلیکیشن و پلتفرم‌هاست. داو در نهایت توضیح می‌دهد: هر کسی که در بخش نرم‌افزارهای معدنی مشغول است، به خوبی می‌داند آینده این بخش بر پیش‌بینی، بهینه‌سازی ناوگان و بیش از همه معدنکاری خودکار متمرکز است که اپلیکیشن‌های موبایلی نقش مفیدی در پیشبرد این ۳بعد خواهند داشت. اپلیکشن موبایلی که حاصل ابداع می‌پلن است، به طور خلاصه این توانمندی را به معدنکاران می‌دهد که آنچه را به آن نیاز دارند - از نیروی انسانی گرفته تا تجهیزات - در یک جا جمع‌آوری و ارائه کند تا به دنبال آن بازدهی و عملگرایی در جریان کار ارتقا یابد.

منبع: صمت
عناوین برگزیده