تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۳۵۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه چادرملو ۳۵ هزار میلیارد دلاری می شود؟

می متالز - اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار صدور مجوز افزایش سرمایه مرحله دوم چادرملو را بلامانع اعلام کرد.
سرمایه چادرملو ۳۵ هزار میلیارد دلاری می شود؟

سال گذشته و در مجمع عمومی فوق العاده مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو موضوع افزایش سرمایه این شرکت از ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال و طی دو مرحله تصویب شد.

آگهی ثبت افزایش سرمایه این شرکت در سال گذشته و در تاریخ ۵ آبان ماه ۹۵ در مرجع ثبت شرکت ها ثبت و سرمایه چادرملو به ۲۸ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال رسید. حال اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای صدور مجوز افزایش سرمایه مرحله دوم را بلامانع دانسته و اعلام کرده است.

در نامه این سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهم ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه از نظر سازمان بورس بلامانع می باشد.

چادرملو در این مرحله سرمایه خود را از ۲۸ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد تومان می رساند که تامین آن از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود.

هدف از این افزایش سرمایه هم جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و تکمیل و اجرای طرح های توسعه است.

گفتنی است، براساس اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی نشده، چادرملو در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیون و ۳۱۶ هزار تن انواع محصولات شامل کنسانتره، سنگ اهن دانه بندی، گندله و آپاتیت تولید کرد که ۹.۸۳ درصد بالاتر از رقم سال ۹۴ بود.

فروش این شرکت هم در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۰.۵ درصد افزایش یافته و از ۸ میلیون و ۶۲۹ هزار تن به ۱۰ میلیون و ۳۹۸ هزار تن رسیده است.

همچنین به جهت افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی و داخلی مبلغ فورش این شرکت هم ۳۸.۴۶ درصد بالاتر از سال ۹۴ شده است. ارزش فروش این شرکت در سال قبل ۲۰ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده