تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۷۲۰
کد خبر: ۳۵۵۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
علیرضا سلیمی:

نمایشگاه سنگ ایران به سوی تخصصی شدن پیش رفته است

می متالز - حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهمین دوره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران نسبت به دوره های گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بود. حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین ایشان و نمایندگان مجلس در کنار افزایش حضور شرکت کنندگان و تاجران خارجی در این نمایشگاه نشان دهنده رشد و توسعه همه جانبه این نمایشگاه است.
نمایشگاه سنگ ایران به سوی تخصصی شدن پیش رفته است

وی افزود: این نمایشگاه به سمت تخصصی شدن پیش رفته و توجه کشور به سمت این نمایشگاه و شهر نیم ور، پایتخت سنگ ایران معطوف شده است.

سلیمی ادامه داد: افزایش حضور کنسرسیوم های مختلف سنگ در نمایشگاه سنگ ایران بسیار معنادار بود و فعالان عرصه سنگ آخرین دستاوردهای این صنعت را در کشور به نمایش گذاشتند.

تجمیع نمایشگاه های سنگ کشور در شهر نیم ور یک نقطه عطف برای منطقه است

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با دستور مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور مبنی بر تجمیع نمایشگاه سنگ کشور در شهر نیم ور، در صورت پیگیری جدی مسئولان استان و شهرستان و تحقق این مساله، شاهد یک نقطه عطف در صنعت سنگ شهرستان محلات خواهیم بود.

سلیمی افزود: حضور متخصصین بخش استخراج، فرآوری و ماشین آلات سنگ کشور در نمایشگاه سنگ ایران، زنجیره کامل این صنعت را به نمایش گذاشت که این مساله از جمله نقاط قوت این نمایشگاه محسوب می شود.

وی در ارتباط با تسهیل قوانین بخش تولید گفت: قانون جامعی به نام قانون رونق بازار کسب و کار در مجلس مورد تصویب قرار گرفت که در آن قوانین مزاحم و دست و پاگیر مرتبط با مجلس شورای اسلامی حذف شده و همچنان آمادگی حذف قوانین زائد وجود دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یک سری مقررات و بخشنامه های وزارتخانه ای مانند قوانین مالیاتی، گمرک و مقررات اقتصادی وجود دارد که مصوب دولت است و این بخشنامه ها به قوت خود باقی است و مرتبط با حوزه مجلس نیست.

سلیمی افزود: بانک ها دچار بیماری بنگاه داری شده اند و تخصیص تسهیلات بانک ها موثر و کارآ نبوده و عمده تسهیلات خود را به شرکت های زیر مجموعه خود واگذار می کنند.

وی با بیان اینکه  بانک ها مصوبات دولت را دور می زنند ، افزود: با وجود اینکه سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد اعلام شده ولی چون بانک ها بخشی از تسهیلات اعطایی را به عنوان سپرده در نزد خود نگاه می دارند، سود واقعی تسهیلات به ۲۴ درصد می رسد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک های کشور از تولید داخل حمایت نمی کنند در حالی که برای حمایت از تولید باید نرخ سود تسهیلات با نرخ تورم برابر شود.

سلیمی با اشاره به رکود حاکم بر کشور گفت:  تولید کنندگان توان پرداخت سود بالای تسهیلات بانکی را ندارند و مردم به کارگران بانک ها تبدیل شده اند و برای کسب سود قطعی بانک ها تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی وجود دارد و باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود همچنین باید میزان دریافت مالیات از تولید کننده متناسب شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی اوقات به دلیل نبود شفافیت و اطلاع رسانی نادرست در حق تولید کنندگان اجحاف می شود و با وجود پرداخت مالیات به صورت واسطه ای، مالیات دهنده با جریمه مواجه می شود که باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد.

عناوین برگزیده