تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۳۵۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحقیق و توسعه، رمز ماندگاری صنعت فولاد است

می متالز - آرسلورمیتال همواره کوشیده تا با افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و همچنین تولید محصولات جدید، جایگاه خود را در صنعت فولاد تثبیت کند. طراحی فولادهای با روکش خودترمیم شونده و نیز فولادهای با استحکام بالا و وزن کم که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، بخشی از اقدامات واحد تحقیق و توسعه این شرکت است.
تحقیق و توسعه، رمز ماندگاری صنعت فولاد است

آرسلورمیتال یک شرکت چند ملیتی تولیدکننده فولاد است؛ این شرکت در سال 2006 و از ادغام دو شرکت قدیمی فعال در زمینه صنعت فولاد و محصولات فولادی، آرسلور و میتال استیل تاسیس شد. این شرکت در قالب 56 واحد تولیدی در چهار قاره و 19 کشور دنیا، فعالیت می‌کند. لازم به‌ذکر است که بالغ بر 38 درصد از تولیدات فولاد خام این شرکت در آمریکا، 47 درصد آن در اروپا و همچنین 15 درصد در سایر نقاط دنیا انجام می‌گیرد.

واحدهای تولیدی شرکت آرسلورمیتال در مناطق گسترده‌ای واقع شده‌اند و براساس موقعیت جغرافیایی این مناطق، از روش‌های متفاوتی همچون کوره‌های قوس الکتریکی و یا کوره‌های دمشی برای تولید فولاد استفاده می‌شود. خوراک اصلی کوره‌های قوس الکتریکی را آهن احیا شده به‌طور مستقیم (DRI) تشکیل می‌دهد که بیشتر در مناطقی که دسترسی به گاز طبیعی وجود دارد رایج است. همچنین این شرکت با توجه به شرایط حاکم بر بازار جهانی قراضه، به‌طور متوسط در حدود 12 درصد از تولید فولاد خود را بر پایه بازیافت قراضه‌ها پایه‌گذاری کرده است. صنایع متفاوتی همچون خودروسازی، نفت و گاز، کشتی‌سازی، نظامی و بسیاری از صنایع دیگر، مشتریان اصلی این شرکت قلمداد می‌شوند. گفتنی است که آرسلورمیتال، تولیدکننده محصولات تخت، محصولات طویل، لوله و تیوب فولادی است. در حوزه معدن نیز انواع محصولات معدنی از جمله، سنگ ‌آهن، نرمه، کنسانتره سنگ آهن، گندله و زغال‌‌سنگ کُک‌شو، پودری و حرارتی را تولید می‌کند.

آرسلورمیتال 3 چشم‌انداز ضروری برای موفقیت بلندمدت خود ترسیم کرده است. 1: دست‌یابی به ترازنامه‌ای موفق؛ 2. تولید محصولات با کیفیت، تا سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها امکان بازگرداندن سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن را فراهم کند؛ 3. حفظ اعتبارنامه موفق شرکت.

جدول زیر میزان درآمدها و فروش واحدهای مختلف آرسلورمیتال در مناطق مختلف جهان را در سال‌های 2014 تا 2016 نشان می‌دهد. این شرکت در سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2016 حدود 57 میلیارد دلار درآمد داشته‌ است. با توجه به داده‌های ارائه شده در جدول زیر، مجموع فروش این شرکت بین سال‌های 2014 تا 2016 با کاهش همراه بود.

مسائل ساختاری و شرایط اقتصادی کلان به‌عنوان چالش‌های آینده بازار آرسلورمیتال به‌شمار می‌روند. در همین راستا این شرکت در تلاش است تا با ایجاد بازارهای جدید، کاهش هزینه‌ها و بهبود فرآیندهای تولید برای حفظ جایگاه خود، تلاش کند. در همین راستا این شرکت کوشیده است تا واحد تحقیق و توسعه پیشتازی را در صنعت فولادسازی جهان در کنار خود داشته باشد.

بخش تحقیق و توسعه این شرکت تمرکز خود را بر 3 حوزه اصلی صنعت خودروسازی، محصولات خاص و بهبود فرآیندهای تولید فولاد قرار داده است. همچنین این شرکت اقدام به تولید فولادهایی با استحکام بالاتر و وزن کمتر از فولادهای رایج و ساخت فولادهایی با پوشش خودترمیم‌شونده، به‌منظور استفاده در خودروها، و همچنین توسعه سیستم تصفیه گاز خروجی واحدهای سینترینگ، به‌منظور حفظ محیط زیست کرده است.

عناوین برگزیده