تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۳۸۲۳
سرویس خبر : انرژی
رئیس ایدرو در هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل :

صنعت نفت دارای فرصت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری است

می متالز - رئیس هئیت عامل ایدرو در هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل گفت : در صنعت نفت فرصت های بی بدیلی داریم و با استفاده از فرصت های بعد از برجام می توانیم گام های بزرگی برداریم .
صنعت نفت دارای فرصت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری است

معاون وزیر و رئیس هئیت عامل ایدرو در هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل در دانشگاه صنعتی شریف  با اشاره به اینکه در صنعت نفت فرصت های بی بدیلی داریم ، تصریح کرد: انشاالله با فرصت های بعد از برجام  می توانیم گام های بزرگی برداریم و اگر امروز در بعضی از بخش ها به یک توانمندی رسیده ایم به دلیل پذیرفتن مسئولیت شرکت ملی نفت ایران و اعتماد به شرکت های داخلی است.

منصور معظمی  با بیان این که صنعت فراساحل در ایران متولی مشخصی ندارد، گفت: بر اساس مطالعه ای که انجام شده است ۳۰ میلیارد دلار در بخش فراساحل باید سرمایه گذاری شود.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران گفت : در قرارداد های نفتی یک فرصت استثنایی است . هنر مدیران  این است که  تصمیم مناسب بگیرند  چرا که تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۳۰ هزار میلیارد در این صنعت مورد نیاز  است .

معظمی افزود: یک حلقه گمشده در این بین است و اینکه چه کسی تعیین کننده است بالاخره یک متولی می خواهد ، از دست اندرکاران می خواهم تکلیف قراردادهای نفتی را روشن سازنند و هیچ راهی نداریم جز اینکه به شبکه جهانی بپیوندیم و اگر بتوانیم این مشارکت ها را انجام دهیم  دسترسی به بازار،  توانمندی نیروها و تجارت جدید در مدیریت خواهیم داشت.

رئیس هئیت عامل ایدرو تصریح کرد : در سازمان گسترش با حفظ قابلیت ها و حداکثر استفاده از توانمندی ها ی داخلی ،  مبنا بر مشارکت است  و تاکنون ۱۹ مورد مشارکت داشته ایم و به طور مثال در مشارکت با  رنو بیش از یک میلیارد یورو سرمایه گذاری می کنیم.

معظمی افزود: برای صنعت ساحل و فراساحل یک پیش بینی توسعه ای داریم هر چند ایدرو بنا ندارد بنگاهداری کند و اصل وظیفه ایدرو با یک سابقه پنجاه ساله سیاست توسعه صنایع و بخش خصوصی است. وی درباره همکاری با شرکت های بین المللی برای ساخت کشتی نیز گفت: با شرکت دووی کره جنوبی و شرکت های ملی نفتکش و کشتیرانی، قرار است برای ساخت کشتی همکاری شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با تجلیل از حضور شکوهمند مردم در انتخابات ، ان را پیروزی یک گفتمان بر گفتمان دیگر خواند و تصریح کرد :  انشاالله طلیعه این انتخابات  کار بیشتر  و افزایش ریسک پذیری مدیران در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل با همکاری ارگان ها و سازمان های فراساحلی کشور و در محورهای سازه های فراساحل ، فناوری نوین در صنایع فراساحل ، شرایط محیطی دریایی ، ژئوتکنیک دریایی  و  هیدرودینامیک فراساحل اول ودم خرداد  در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است .

 

عناوین برگزیده