تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۳۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اعلام کرد:

جنوب کرمان رتبه اول کشور در صدور گواهی کشف مواد معدنی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: بیش از 55 درصد اکتشافات و 58 درصد بهره برداری های انجام شده در حوزه معادن جنوب کرمان طی سه سال و نیم اخیر صورت گرفته است.
جنوب کرمان رتبه اول کشور در صدور گواهی کشف مواد معدنی

محمود اسکندری نسب افزود: با توجه به اهمیت حوزه معدن و بهره برداری از پتانسیل های معدنی در توسعه اقتصادی کشور، جنوب کرمان نیز با دارا بودن پتانسیل‌های قابل ملاحظه معدنی زمینه خوبی جهت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. اکتشاف این پتانسیل‌ها نیازمند تلاش گسترده و جذب سرمایه‌گذاران واقعی در زمینه فعالیت‌های معدنی بود که با تلاش گسترده این سازمان طی سه سال و نیم اخیر، این مهم به انجام رسیده و نمود عینی آن نیز به وضوح قابل مشاهده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: براساس آمارهای سامانه ملی معادن (کاداستر) بیش از 55 درصد اکتشاف معادن با صدور بیش از 96 پروانه اکتشاف طی سه سال و نیم اخیر انجام شده است. کل پروانه های اکتشاف در حوزه معادن منطقه 174 فقره است.

اسکندری نسب اضافه کرد: اقدامات شایسته این سازمان در حوزه فعالسازی معادن منجر به کسب رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی در سال 95 با صدور 15 فقره گواهی کشف معدن بین استان های کشور شد که این موضوع نویدبخش زدودن فقر از چهره معادن این منطقه در آینده نزدیک خواهد بود.

وی بیان کرد: این تعداد گواهی کشف مربوط به معادن گروه 6 (فلزی) یعنی مس، آهن، کرومیت، طلا و منگنز است.

عناوین برگزیده