تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۵۲
بازدید: ۷۲۰
کد خبر: ۳۸۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد خواستار بهبود وضعیت کاری خود شدند

می متالز - جمعی از کارگران کارخانه فولاد بویراحمد با حضور در استانداری کهگیلویه وبویراحمد و دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار خواستار بهبهود وضعیت و شرایط کاری، پرداخت برخی مطالبات معوق و تعیین تکلیف وضعیت بیمه ای و شغلی خود در این واحد تولیدی شدند.
کارگران کارخانه فولاد بویراحمد خواستار بهبود وضعیت کاری خود شدند

در طول سال گذشته و امسال برای چندمین بار کارگران کارخانه فولاد شهرستان بویراحمد با حضور در استانداری و سایر نهادهای مربوطه خواستار احقاق حقوق و ساماندهی وضعیت کار خود شده اند.

این کارگران مدعی هستند که علاوه بر عدم پرداخت مطالبات معوق توسط مدیرعامل و مسئولان کارخانه، حتی از کمترین امکانات و تجهیزات اولیه ایمنی هنگام بروز حوادث و یا آتش سوزی نیز محروم هستند.

روز گذشته و در پی انفجار (آتش سوزی) در این کارخانه حدود 9 نفر از کارگران این واحد تولیدی دچار آتش سوزی شدند که 6 نفر از آنان که دچار سوختگی شدید شده بودند به شهرهای اصفهان و شیراز اعزام شده ند که حال سه تن از انان وخیم گزارش شده که علت حادثه هنوز مشخص نشده است.

این کارگران همچنین مدعی بودند که مسئولان کارخانه فولاد بویراحمد تا روز گذشته و تا پیش از این حادثه دلخراش از پرداخت مطالبات و بیمه کارگران خودداری می کردند ولی امروز بیمه آنها پرداخت شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که تمامی مشکلات و دغدغه های کارگران این کارخانه تولیدی در اسرع وقت و اوایل هفته آینده با مسولان کشوری و استانی این واحد صنعتی به طور جدی پیگیری خواهد شد.

فتاح محمدی اظهار داشت که پیگیری مطالبات و حقوق کارگران این کارخانه یکی از اولویت های جدی مسئولان امر است و تاکنون پیگیری های لازم نیز در این راستا با مدیران این کارخانه در سطح ملی انجام شده است.

وی تصریح کرد که مهمترین خواسته مسئولان به ویژه سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعیین وضعیت شغلی و کاری کارگران و رفع دغدغه های خانواده های آنان است و بدون شک در هفته آینده نیز وضعیت آنها باید تعیین تکلیف شود.

کارخانه فولاد بویراحمد متعلق به بخش خصوصی و با تولید سالانه 200 هزار تن شمش فولاد است که نقش مهمی در توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد دارد.
این کارخانه زمینه اشتغال بیش از 250 نفر را فراهم کرده است.

فاز یک مجتمع فولاد بویراحمد با اشتغا‌لزایی مستقیم 582 نفر در سال 82 کلنگ زنی و در سال 88 بهره برداری شد.

کارخانه فولاد در روستای فیروز آباد در کیلومتر 15 جاده یاسوج - نقاره‌خانه واقع شده است.

عناوین برگزیده