تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۳۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور دکتر معظمی انجام گرفت:

امضای تفاهم نامه همکاری ایدرو و موسسه مطالعات بین المللی انرژی

می متالز - تفاهم نامه همکاری بین ایدرو و موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای ایجاد همکاری مشترک و تبادل اطلاعات، تجربیات، نیروی انسانی و توانایی‌های علمی و ارائه خدمات پژوهشی، مشاوره‌ای، آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه‌های مرتبط و مورد نیاز منعقد شد.
امضای تفاهم نامه همکاری ایدرو و موسسه مطالعات بین المللی انرژی

در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که با حضور دکتر معظمی رئیس هیات عامل ایدرو و دکتر علی مبینی دهکردی رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی امضا شد ، زمینه‌های همکاری طرفین شامل انجام مطالعات، بررسی‌ها و پژوهش‌های مربوط به استراتژی توسعه صنعتی و استراتژی‌های بنگاهی و همچنین، مدل‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و موضوعات مرتبط با (E&P) اعلام گردید.

منصور معظمی در این مراسم با بیان اینکه: سازمان توسعه‌ای نیازمند مجموعه‌ای است که برایش فکر کند اظهار داشت موسسه مطالعات انرژی دارای سابقه طولانی و موثر در بحث ارائه خدمات کارشناسی است و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضاء می شود موسسه مطالعات انرژی بر اساس سرفصل های تعیین شده این مطالعات را برای ایدرو انجام می دهد.

وی افزود: یکی از بخش‌های فعال ایدرو انرژی است و ۵ فاز پارس جنوبی را انجام داده و فاز ۱۴ با پیشرفت خوبی در حال انجام است. در قرارداد اخیر سازمان گسترش و شرکت ملی نفت ایران، میدان نفتی سوسنگرد در اختیار ایدرو قرار گرفت که یکی از ۱۱ شرکت دارای صلاحیت در حوزه نفت به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه بنگاه‌های خارجی مثل ایدرو در کنار خود موسسات تحقیقاتی دارند که نظرات کارشناسی ارائه می کنند، افزود: بخش عمده کار ما در ایدرو مشارکت و ارتباطات بین‌المللی است و این توافق نامه کمک می‌کند در تصمیم‌گیری و نقشه راه آینده با شناخت بهتری گام برداریم و این خود یک سرآغاز همکاری خوب بین ایدرو و موسسه مطالعات بین المللی ایدرو می باشد.

دکتر مبینی دهکردی هم در این مراسم گفت: ایدرو پیشرو توسعه ملی است و خوشبختانه با سازماندهی دکتر معظمی، شاهد یک تحول اساسی در فرایندهای صنعت کشور خواهیم بود.

عناوین برگزیده