تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۳۹۵۱
سرویس خبر : انرژی

ارائه پیش نویس بودجه بندی ترامپ قیمت نفت را بالا برد

می متالز - انتشار پیش نویس بودجه بندی دونالد ترامپ باعث رونق وال استریت و افزایش قیمت نفت شد هرچند کاخ سفید پیشنهاد فروش نیمی از ذخایر نفت کشور را ارائه داده بود. ارزش اوراق قرضه خزانه داری امریکا نیز پس از یک رکود دوساله بالا رفت درحالیکه سهام حوزه یورو نیز با افزایش قابل توجهی بسته شد.
ارائه پیش نویس بودجه بندی ترامپ قیمت نفت را بالا برد

قیمت نفت در گیرودار تصمیمات کشورهای عضو اوپک در ادامه کاهش تولید و پیشنهاد ترامپ برای فروش نیمی از ذخایر ده ساله نفت امریکا، اندکی بالا رفت. قیمت نفت خام امریکا با 0.84 درصد افزایش به 51.56 دلار هر بشکه و نفت برنت با 0.72 درصد افزایش به 54.26 دلار هر بشکه رسید. برای اولین بار در تاریخ ترامپ بودجه کامل جهت امور نظامی و زیرساختها ارائه داده درحالیکه بودجه اندکی به صنایع بهداشت و درمان و تغذیه اختصاص داده است. هرچند به نظر نمی رسد این لایحه مورد تایید کنگره قرار بگیرد اما درکل باعث افزایش ارزش سهام شرکتهای زیرساخت در بورس های امریکا شده است.

در حوزه یورو نیز فعالیت های کسب و کار بیشترین آمار فعالیت از سال 2011 را داشت و رشد آن بیش از 50 درصد اعلام شد. بازار سهام در این منطقه رونق قابل توجهی داشت و آمارها همگی با افزایش همراه بود.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده