تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۲
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۳۹۸۸
سرویس خبر : انرژی

ساخت مته حفاری دندانه ای

می متالز - ساخت مته حفاری دندانه ای که یکی از 10کالای اساسی و پرمصرف صنایع نفت محسوب می شود توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی خوزستان با فناوری داخلی بومی سازی و تجاری سازی شد.
ساخت مته حفاری دندانه ای

در آئین رونمایی از مته حفاری دندانه ای از دست اندرکاران و پژوهشگرانی که در ساخت این کالای راهبردی صنعت نفت نقش آفرینی کردند تقدیر به عمل آمد.
در این آئین مدیر پروژه طراحی و ساخت مته حفاری گفت: فرایند پژوهش و ساخت مته حفاری دندانه ای توسط صنعتگران و پژوهشگران جوان جهاد دانشگاهی خوزستان در مدت پنج سال به سرانجام رسیده و ساخت این کالا که همه مراحل آزمایش میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته 800میلیون ریال هزینه داشته است.
حسن محمدی مجد افزود: این پروژه مهم با حمایت‌ها و همکاری نزدیک شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفت.
وی گفت: قرارداد ساخت 874 مته حفاری دندانه ای در اندازه های مختلف به مبلغ 440میلیارد ریال با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نهایی شده است.
محمدی مجد افزود: با تولید انبوه این قطعه مهم و راهبردی که پیش از این از شرکت های اروپایی وارد می شد هزینه ساخت آن به حداقل خواهد رسید.
مدیر پروژه طراحی و ساخت مته حفاری دندانه ای گفت: در حال برندسازی این کالا هستیم تا امکان صادرات آن و عقد قرارداد با شرکت های نفتی خارجی فراهم شود.
رامین قلمبر دزفولی مدیرپشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت یا تقدیر از سازندگان این قطعه پرمصرف صنعت نفت کشور گفت: تولید قطعات صنعت نفت در استان خوزستان زیاد است ولی برندسازی نشده است و این نقیصه ، راه را برای ورود تولیدات آن به بازار خارج با مشکلاتی رو به رو می کند.
وی گفت:وزارت نفت در راستای اقتصاد مقاومتی از سازندگان اقلام صنعت نفت حمایت می کند ولی سازندگان باید تلاش کنند تولیدات خود را مهندسی و برندسازی کنند.

عناوین برگزیده