تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۳۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کرباسیان اعلام کرد: 7 هدف کلان ایمیدرو در 5 سال آینده

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان 7 هدف کلان را طی 5 سال آینده در برنامه خود قرار داده است.
کرباسیان اعلام کرد: 7 هدف کلان ایمیدرو در 5 سال آینده

مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: ایمیدرو با اذعان بر اینکه توجه به بخش معدن و صنایع معدنی «اشتغال پایدار»، «رشد بلند مدت» و «تولید رقابتی» دارد، برنامه ریزی جدیدی را برای سال های 1396 تا 1400 در نظر گرفته است و توسعه اکتشاف را به عنوان یکی از اهداف کلان مورد توجه ویژه قرار داده و تصمیم دارد میزان اکتشافات معدنی را به 10 برابر برساند و ذخایر این بخش را نیز برای تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی افزایش دهد.

وی ادامه داد: هدف دیگر، رشد صادرات سالانه مواد معدنی است که بر اساس آن، قرار است میزان صادرات از 7.5 میلیارد دلار به 23 میلیارد دلار در سال 97 برسد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: صادرات 5 میلیارد دلاری فولاد از دیگر اهداف کلان این سازمان است که برای این منظور، برنامه ریزی لازم برای این میزان صادرات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: «افزایش تنوع تولید محصولات معدنی نظیر مولیبدن، منیزیم، پتاس، آنتیموان، عناصر نادر خاکی و غیره»، «ارتقای فناوری بومی متناسب با نیاز کشور نظیر پر عیار سازی مواد معدنی کم عیار، سیستم های موبایل فرآوری و غیره» و «افزایش سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی به 40 میلیارد دلار تا سال 1400»، از دیگر اهداف کلان ایمیدرو طی 5 سال آینده است.

کرباسیان به موضوع ارتقای تولید به عنوان یکی دیگر از اهداف کلان ایمیدرو اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های در حال انجام، طی 5 سال آینده، در بخش سنگ آهن سهم تولید این بخش نسبت به تولید جهانی با 2 درصد رشد، 3 پله صعود خواهد کرد. در بخش آلومینیوم نیز با رسیدن به سهم 2 درصدی تولید جهانی، جایگاه ایران 8 پله ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: در بخش فولاد خام نیز با رسیدن به سهم 1.8 درصدی تولید جهانی، 9 پله صعود خواهیم کرد و در بخش مس، با دستیابی به سهم 2.5 درصدی تولید جهانی، 12 پله ارتقا خواهیم یافت.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده