تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۴۰۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
گولاتی خبر داد:

حضور ۲۰ ساله غول صنعت الکترود گرافیتی جهان در ایران

می متالز - مدیر بازاریابی شرکت هندی HEG که یکی از غول‌های تولید و صادرات الکترود گرافیتی در جهان است، گفت: حدود 20 سال است که در بازار ایران حضور داریم.
حضور ۲۰ ساله غول صنعت الکترود گرافیتی جهان در ایران

مانیش گولاتی افزود: مشتریان فولادی زیادی در ایران داریم که سال‌هاست با آنها همکاری داشته و به این همکاری خود ادامه می‌دهیم.

بد نیست بدانید که شرکت هندی HEG در سال 1977 با همکاری فنی و مالی فرانسوی‌ها تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید و صادرات الکترود گرافیتی در هند است. جالب است بدانید طبق اعلام سایت رسمی شرکت HEG کارخانه این شرکت بزرگترین تولیدکننده الکترود گرافیتی در جهان با ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن است.

خبرنگار ما با مانیش گولاتی مدیر بازاریابی شرکت اچ ای جی گفت‌وگویی انجام داده که به شرح زیر است:
 

آقای گولاتی با تشکر از پذیرفتن این مصاحبه، خواهشمندم خودتان را بطور کامل معرفی کنید.

من مانیش گولاتی، مدیر بازاریابی شرکت اچ ای جی (HEG) هستم. ما یکی از بازیگران اصلی و پیشرو در بازار تولید الکترودهای گرافیتی هستیم. شرکت ما با شرکت‌های ایرانی مانند فولاد مبارکه و چندی دیگر از شرکت‌های فولادی همکاری می‌کند.
 

اگر ممکن است نام چند شرکت را ببرید.

بله علاوه بر فولاد مبارکه ما با فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران، خزر استیل و بسیاری از شرکت‌های فولادی همکاری داریم. ما حدود 20 سال است که در بازار ایران حضور داشته و داریم.
 

کیفیت محصولات شما در مقایسه با شرکت‌های اروپایی چگونه است؟

کیفیت محصولات ما در سطح محصولات اروپایی و مورد تایید شرکت‌های فولادی مهم در ایران نیز است. ما همچنین به کشورهای دیگر مانند کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، مکزیک و کشورهای جنوب شرقی آسیا صادرات داریم.
 

آیا در زمینه قیمت محصولات خود نیز می‌توانید بگویید که قابل رقابت با دیگر محصولات موجود در بازار است؟

بله البته. قیمت‌های ما کاملا قابل رقابت است. البته اگر با محصولات چینی مقایسه کنید خیر به آن اندازه پایین نیست اما با توجه به کیفیت محصولات ارائه شده توسط ما قیمت کاملا مناسب است.
 

نظر شما در مورد بازار این روزها با توجه به حضور و دامپینگ شرکت‌های چینی چیست؟

دامپینگ چینی‌ها در بازار تمامی شرکت‌ها و کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسیاری از کشورها تعرفه، قوانین و سیاست‌هایی جهت مقابله با دامپینگ وضع کرده‌اند و در هند نیز به همین منوال است. همانطور که تمام کشورها آسیب می‌بینند ایران نیز در معرض آسیب است و فکر می‌کنم ایران نیز باید قوانین سختگیرانه‌ای در واردات محصولات چینی به خصوص محصولات فولادی جهت مقابله با دامپینگ وضع کند.
 

می‌شود در مورد حجم مبادلات خود با ایران کمی توضیح دهید و اینکه قصد توسعه و گسترش همکاری خود با ایران و میزان مبادلات را دارید؟

در مورد میزان مبادلات چیزی در حدود 30 میلیون دلار است و البته ما نیز مانند دیگر شرکت‌ها قصد افزایش همکاری و توسعه تجارت خود را در این بازار داریم زیرا به لحاظ جغرافیایی به ایران نزدیک هستیم و حمل و نقل محصول به ایران آسانتر و در مدت زمان کوتاه‌تری صورت می‌پذیرد و همچنین روابط ایران و هند حتی در دوران تحریم‌ها حفظ شد و ما نیز به فروش خود ادامه می‌دادیم.
 

در مورد خدمات پس از فروش خود توضیح می‌دهید؟

بله باید بگویم بدون اغراق ما خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهیم. همواره جهت افزایش میزان بهره‌وری و عملکرد مشتریان افرادی بطور منظم با مشتری در تماس هستند و سعی در رفع مشکلات آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌کنند.
 

دفتر مرکزی شرکت در کجا قراردارد و تعداد کارمندان شرکت چند نفر هستند؟

دفتر مرکزی ما در دهلی و کارخانه ما در ووپال واقع شده و حدود 950 کارمند داریم.
 

آیا در ایران نمایندگی فروش دارید؟

ما یک دفتر داریم که تحت نظر دفتر مرکزی فعالیت می‌کند. این دفتر از منافع ما در بازار حمایت کرده ما را در جریان مسائل مهم قرار می‌دهد.
 

آیا شما فقط یک محصول را تولید می‌کنید و یا طیفی از محصولات دارید؟

خیر ما فقط الکترودهای گرافیتی تولید می‌کنیم که در صنعت فولاد استفاده دارد. البته در صنایع دیگر نیز به میزان کم مورد استفاده است.
 

در انتها اگر نظری دارید بفرمایید.

من فکر می‌کنم بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نه فقط ما بلکه شرکت‌های زیادی از سرتاسر دنیا به دنبال موقعیت حضور در بازار ایران هستند. مطمئنم شرایط و آینده ایران بسیار روشن خواهد بود. درهای تجارت باز شده و افراد زیادی به ایران خواهند آمد و تکنولوژی‌های جدید با خود به ایران آورده که باعث پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر آن خواهند شد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده