تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۹۱۲
کد خبر: ۴۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گردهمایی مدیران فنی، برق و مکانیک شرکتهای سیمانی زیر مجموعه گروه اسپندار برگزار شد

می متالز - واحد توسعه و بهینه سازی (OpEx) شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار طی یکسال گذشته نسبت به برگزاری چهار دوره همایش های فنی در شرکتهای سیمانی زیر مجموعه این گروه اقدام نموده است.
گردهمایی مدیران فنی، برق و مکانیک شرکتهای سیمانی زیر مجموعه گروه اسپندار برگزار شد

اولین گردهمایی مدیران فنی، برق و مکانیک شرکتهای سیمانی زیر مجموعه گروه اسپندار در تاریخ یکم خردادماه سال جاری در شرکت سیمان اکباتان و در راستای استراتژی چابک سازی سازمان و به منظور تقویت امر نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (Preventive maintenance) با در نظر گرفتن اهمیت امر تعمیرات و نگهداری  و با تکیه بر اصول کاهش هزینه ها و بهبود بهره وری کارخانه برگزار گردید که مهمتربن اهداف برگزاری این نشست ها را میتوان این چنین برشمرد:

  • ارتباط مستقیم تیم مدیریتی اسپندار با لایه مدیران میانی کارخانه های سیمان و انتقال بی واسطه استراتژی ها
  • بررسی عملکرد در خصوص پیاده سازی منظر تعالی عملیاتی نقشه راه اسپندار (استراتژی چابک سازی اسپندار) طی سال اخیر در شرکتهای زیر مجموعه گروه
  • تقویت فرهنگ کار تیمی و روحیه همدلی و همفکری بین مدیران و کارکنان شرکتها درخصوص بهبود عملکرد کارخانه ها
  • به اشتراک گذاری تجارب موفق بین شرکتهای زیر مجموعه
  • ایجاد فضایی با نشاط و صمیمی به منظور ارتباط هرچه بیشتر مدیران و کارشناسان فنی
  • ارتقا سطح علمی و فنی مدیران با ارائه مطالب فنی در هر سمینار تخصصی

این همایش چهارمین گردهمایی مدیران خط تولید و با محوریت امر تعمیرات و نگهداری بود. سه همایش قبلی به مدیران تولید و کنترل کیفی اختصاص داشت  و همزمان با ارزیابی خطوط تولید سیمان اردبیل، فراز فیروزکوه و نیزار قم برگزار شده بود.

سمینار مذکور با سخنرانی مهندس علی امینی مدیریت عامل شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار آغاز گردید. ایشان ضمن تاکید بر نقش محوری واحد opex در کاهش هزینه های تولید و بهبود اقدامات خط تولید، بر نقش PM  کارا در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری شرکتها تاکید ویژه کرد.

همچنین در ادامه این جلسه مهندس عظیمی مدیر عامل شرکت سیمان سفید اکباتان مطالبی را در خصوص کارخانه سیمان اکباتان و اقدامات اثربخش در دست انجام در حوزه تعالی عملیاتی Opex ارائه نمود.

بررسی مفاهیم بنیادی انواع نگهداری، نقش PM در بهبود بهره وری شرکتهای سیمان، آنالیز توقفات کارخانه های تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار طی سال ۱۳۹۵ با تکیه بر شاخص های نگهداری و ارائه مقالات و مطالعات موردی در ارتباط با مسایل تعمیرات و نگهداری از جمله مطالب مهم دیگری بود که توسط آقای ویتور مشاور فنی شرکت لافارژ هولسیم، آقای مهندس کاکوئی نژاد مدیر واحدOpEx  و سایر مدیران و کارشناسان واحد های OpEx  و تعمیرات و نگهداری شرکتهای سیمانی گروه اسپندار مطرح گردید.

در انتهای همایش یک روزه، جلسه تبادل نظرات و هم اندیشی در خصوص ارزیابی مدیران فنی، برق و مکانیک از عملکرد شرکت سیمان اکباتان طی بازدیدی که از خط تولید به عمل آمد، برگزار و مدیران و کارشناسان به تبادل تجربیات خود پرداختند.

عناوین برگزیده