تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۸۶۹
کد خبر: ۴۰۹۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

مصاحبه با یک کارآفرین موفق انگلیسی در صنعت سنگ

می متالز - همه ما افراد موفق زیادی را در اطرافمان می شناسیم که در صنعت سنگ فعالیت می کنند و اقدام به کار آفرینی نموده اند، گروه دیجی سنگ برای آشنایی با اکوسیستم فعالیت صنعت سنگ در دیگر کشورها اقدام به ترجمه مصاحبه مارکوس پپن انگلیسی که یک معدن دار و دارای کارخانه سنگبری است نموده در این مصاحبه وی به توضیح سختی های گذرانده و مراحل طی نمودن رشد و ترقی کسب و کارش پرداخته است.
مصاحبه با یک کارآفرین موفق انگلیسی در صنعت سنگ

نام؟

مارکوس پِین

 

سن؟

49 ساله

 

کسب و کار شما چه نام دارد؟

شرکت سنگ هاتن

 

شرکت شما در کجا واقع شده است؟

در دو شهر نزدیک مرز اسکاتلند (فیش ویک، برویک شایر)

 

چه چیزی تولید می­کنید و یا چه خدماتی را ارائه می­دهید؟

با شش نسل تجربه در استخراج معادن سنگ، ما از یک تخته سنگ بزرگ تکه سنگ های تراش خورده و مناسب را تهیه می­کنیم. ما معادن خودمان را داریم و در کارخانه سنگبری با تجهیزات و دستگاه های برش به بهترین نحو این کار را انجام می دهیم.

 

به چه کسی آن را می­فروشید؟

به مردم عادی و افرادی که دست اندرکار صنعت ساخت و ساز می باشند.

 

حجم معاملات سالانه شما تقریباً چقدر است؟

تقریبا 2 میلیون یورو (8 میلیارد و 300 میلیون تومان)

 

چند کارمند و کارگر دارید؟

35 نفر

 

سابقه شروع به کار شرکت شخصی شما به چه زمانی بر می گردد؟

سال 1994 میلادی (1373 شمسی)

 

چه شد که سعی کردید وارد این بازار شوید؟

در آن زمان یک فرصت طلایی به وجود آمد که نقطه هایی را در نزدیکی مرز برای احداث کارخانه سنگبری مشخص کرده بودند. همچنین کار با معادن سنگ های طبیعی در خانواده ما موروثی است و نزدیک به دو قرن مشغل و منبع در آمد خانوادگی ما از این منبع بوده است. بعد از آن مادر و پدرم در سال 1989 میلادی به نزدیکی مرز نقل مکان کرده و ما همه آن سالها را تصمیم گرفتیم که تجربه مان را در این زمینه به کار بگیریم. من در لندن کار میکردم ولی به خاطر راه اندازی کسب و کار شخصی ام به اسکاتلند آمدم، در ابتدا ما سنگ را فرآوری و وارد بازار می­کردیم. در طول سال اول من به همراه پدرم که به من کمک می­کرد؛ کار را پیش بردیم. بعد از سالها من چهار نفر را استخدام کردم. از آنجا به بعد ما هر سال پیشرفت داشتیم. در سال 1999 میلادی ما به مکان فعلی مان نقل مکان کردیم و معدن سنگ سویینتون را دوباره راه اندازی کردیم. قبلا این معدن برای سنگ رسانی به ادینبورگ و آمبرلند شمالی که در مرز قرار دارند؛ استفاده می­شده است. بعد از آن ما در سال 2010 معدن سنگ هازلدین را بازگشایی کردیم. در حال حاضر ما تمام انگلستان را ساپورت می­کنیم - از لندن تا شت لند – و تامین سنگ پروژه های بزرگی همچون دانشگاه ادینبورگ و موزه تاریخ طبیعی لندن را عهده دار هستیم.

 

قبل از راه اندازی کسب و کار سنگ، شما چه کار می­کردید؟

من در یک شرکت ساخت و ساز در شهر لندن کار می­کردم. من به دانشگاه نرفتم و همواره علاقه من به استخراج سنگ و صنایع ساخت و ساز بود پس به خاطر همین وقتی تحصیلاتم را در مقطع دبیرستان رها کردم؛ وارد شغل ساخت و ساز در شهر خودم در منطقه ساحل جنوبی شدم و شروع به شاگردی کردم و استاد کارانم از عملکرد من بسیار راضی بودند و به خاطر استعداد بالایم در این شغل توانستم به لندن بروم و در پروژه های ساختمان سازی در آنجا مشغول شوم و در طی مدت یازده سال در این شهر به نصب سنگ پرداختم و بعد از آن شرکت هاتن را در نقطه مرزی ( جایی که والدینم بعد از فروش معادن سنگ و زمین های کشاورزی شان در جنوب انگلیس به آنجا نقل مکان کرده بودند ) راه اندازی کردم.

 

چطور پول راه اندازی شرکت را فراهم کردید؟

برای خرید اولین دستگاه برش، پولی را از بانک قرض گرفتم و به کمک پدر و مادرم تعهدات لازم را برای شرکت فراهم کردیم به طوری که تا 8 ماه هیچ پولی به خودمان نمی­رسید و تنها می توانستیم اقساطمان را پرداخت کنیم و در ادامه به خودم هفته ای 80 یورو (330 هزارتومان) حقوق می­دادم و هزینه های زندگیم را بسیار کاهش دادم. زمانی که شرکت را راه انداختم من پنجاه درصد، پدرم 48 و مادرم 2درصد از سهم شرکت را در اختیار داشتیم. بسیار خوشحالم که در طی این 22 سال من و پدرم همواره با هم اتفاق نظر داشته ایم. در حال حاضر پدرم 20درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد و از همه مهمتر یک حامی بسیار با ارزش و یک شنونده فوق العاده است.

 

بیشترین لذت در کسب و کارتان چیست؟

بیشترین چیزی که من را به هیجان می­اندازد این است که میبینم چطور کارمندانم برای پیش بردن کار به سمت جلو زحمت می­کشند. همچنین از دیدن و کمک کردن پیشرفت تیمم لذت میبرم. ما به همراه کارمندانمان بسیار سخت کار می­کنیم. برای آنها تمرینات ویژه و کلاس های بازیابی مهارت می­گذاریم و بر روی تک تک افرادی که برای ما سخت کار می­کنند؛ سرمایه گذاری می­کنیم. همکاری اخیر ما با یک سری از شرکت های مرتبط و سازمان های مربوطه باعث به وجود آمدن آموزش هایی برای تیم مدیریتی و دیگر کارکنان شده است.

ما به تازگی فهمیده ایم که کنترل سازمان های مربوطه بر روی نحوه کارکرد ما می­تواند به شدت مفید باشد. مخصوصاً کمک هایی که از ساندرا کمپل و افرادی که او به ما معرفی کرده است؛ و از وی بسیار سپاسگزاریم.

من به قوانین و سیاست های دموکراسی در مدیریت بسیار اعتقاد دارم. کارمندان من همواره می­توانند مستقیماً با من دیدار کنند و به آنها اجازه میدهم تا تفکرات و نظراتشان را ارائه دهند. این باعث یک احترام دوطرفه بین من و تیمم شده است.

 

از چه چیزی کمترین لذت را می­برید؟

ما بسیار علاقه مندیم تا سبد محصولات خودمان را افزایش دهیم اما با توجه وضعیت اقتصادی مجبوریم یک سری محدودیت ها را رعایت کنیم و همین گاهی خسته کننده است.

 

آرزوی شما در تجارت چیست؟

ادامه پیشرفت و رشد تا رسیدن به قله خدمات و کیفیت

 

پنج اولویت شما چیست؟

توسعه مدیریت و کارمندانم

ارتقاء استفاده از ظرفیت های بومی انگلستان

بهبود نحوه بازاریابی و ارتباط با مشتری

توسعه سبد محصولات

ادامه رشدو ترقی برندمان در صنعت سنگ

 

دولت اسکاتلند چطور به شما کمک می­کند؟

در اسکاتلند ما بسیار خوش شانس هستیم که صدایمان به گوش دولت می­رسد. به هرحال، سیاست ها طوری هستند که از کارخانه های بومی حمایت می شود و دولت بر مزیت های محلی بسیار تاکید دارد.

 

بزرگترین درسی که تا به حال آموختید؛ چه بوده است؟

به عنوان پنجمین نسل از خانواده مان که این کسب و کار را اداره می­کند؛ به همان اندازه که خدمات و محصولات باید بهترین باشند؛ افرادی که در اطراف شما جمع می­شوند بسیار مهم هستند. منابع انسانی باید دارای مهارت، استعداد باشند و در زمینه فعالیت خودشان متخصص باشند.

 

به عنوان آخرین سوال، چطور خودتان را آرام می­کنید؟

من از گذراندن زمان با خانواده ام لذت می­برم و گاهی اوقات موتور سواری می­کنم.

 

عناوین برگزیده