تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۴۱۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نزول قیمت ها به ثبت رسید؛

اونس، دلار و سکه ترکیب آرام هفته گذشته

می متالز - حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۳۵ هزار و ۸۳۲ قرارداد و ارزش ۴ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال رسید.
اونس، دلار و سکه ترکیب آرام هفته گذشته

معاملات آتی سکه طی هفته گذشته با روند نزولی قیمت به پایان رسید، که کارشناسان عامل اصلی آن را روند آرام معاملات در ماه مبارک رمضان عنوان کردند، البته این در شرایطی است که بهای سکه در بازار آتی و نقدی طی هفته مذکور تحت تاثیر روند نزولی دلار و اونس نیز قرار گرفته بود.

به این ترتیب درمعاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۷هزار و ۶۷۳ قرارداد را به ارزش ۳هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با ۴هزار و ۷۰۹ قرارداد به ارزش ۶۳۴ میلیارد ریال رسید. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد آبان امسال جای گرفت؛ به طوری که با انعقاد یک هزار و ۶۳۴ قرارداد به ارزش ۲۱۴ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید تیر ماه نیز با یک هزار و ۲۰۱  قرارداد به ارزش ۱۴۷ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه  با ۶۰۶  قرارداد به ارزش ۷۶ میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

 

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۳هزار و ۶۱۷ قرارداد منعقد شد .

هفته گذشته در بازارها برای تمامی شاخص‌های بازار آتی روی روند نزولی به ثبت رسید، به‌طوری‌که طلای جهانی بعد از چند هفته‌ روند مثبت تغییر جهت داده و افت ۶ دلاری هفتگی را به ثبت رساند. دلار داخلی نیز با کاهش ۱۰ تومانی دیگر شاخص بازار بود که مسیر نزولی داشت. در این رابطه با توجه به شروع ماه رمضان، افت قیمت را در معاملات آتی طی هفته گذشته دیدیم به طوری که در معاملات روز پنجشنبه هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، کاهش ۰/۰۲درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۵۷ هزار تومان افت ۰/۰۳ درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۱۶ درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۰۲درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۷۳ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۰۵درصدی رو به رو شد.

عناوین برگزیده