تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۴۱۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رایزنی سیمانی‌ها برای دریافت سوبسید صادرات دریایی

می متالز - دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از رایزنی با سازمان توسعه تجارت برای دریافت سوبسید صادرات دریایی خبر داد و گفت: قیمت‌ها در بازار در حال حاضر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با توجه به بازار و منطقه مورد معامله قرار می‌گیرد لذا به صورت میانگین قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
رایزنی سیمانی‌ها برای دریافت سوبسید صادرات دریایی

عبدالرضا شیخان در ارتباط با وضعیت تولیدکنندگان سیمان کشور، اظهار کرد: وضعیت تولیدکنندگان به شرایط مناسبی بازگشته و با حدود ۷۰درصد ظرفیت در حال تولید هستند.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان افزود: این وضعیت در اردیبهشت به مراتب بهتر از ماه های گذشته بوده از این رو با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان وضعیت نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی با اشاره به پیش بینی توزیع ۴ میلیون تنی سیمان در ماه جاری خاطر نشان کرد:  پیش بینی می‌شود در ماه  جاری حدود ۴ میلیون تن سیمان در کشور توزیع شود که در ماه‌های آینده و با استقرار دولت دوازدهم و همچنین عملیاتی شدن سیاست نوسازی بافت‌های فرسوده انتظار میرود بازار سیمان رونق بیشتری را در خود احساس کند.

شیخان گفت: قیمت‌ها در بازار در حال حاضر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و با توجه به بازار و منطقه مورد معامله قرار می‌گیرد لذا به صورت میانگین قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به بحث صادرات و گشایش بازارهای جدید صادراتی، ادامه داد: در ۳ماهه اول سال جاری گشایشی در بحث صادرات و بازارهای صادراتی صورت نگرفته و همان روند سال گذشته را تجربه می‌کند اما با توجه به مذاکراتی که با سازمان توسعه تجارت صورت گرفته امیدواریم سوبسید‌های حمل دریایی را عملیاتی کنیم که با این روند در ۳ماهه دوم سال برای صادرات بتوانیم بهتر عمل کنیم.

عناوین برگزیده