تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۴۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضایی کوچی:

بلندمرتبه‌سازی تهران بر خلاف قانون و طرح جامع است/ بلندمرتبه سازی عامل تخریب زیرساخت‌های پایتخت

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ساخت بلندمرتبه ها بدون توجه به مصوبات طرح جامع، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری باید نظارت بر شهرداری‌ها جهت اجرای مفاد طرح جامع را تقویت کنند.
بلندمرتبه‌سازی تهران بر خلاف قانون و طرح جامع است/ بلندمرتبه سازی عامل تخریب زیرساخت‌های پایتخت

محمدرضا رضایی کوچی، در خصوص وضعیت بلندمرتبه‌سازی در پایتخت، گفت: شهرداری‌ها قسمت عمده درآمد خود را از ساخت و ساز، کاربری‌ها و فروش تراکم تامین می‌کنند، حال این نهاد با توجه به وضعیت رکود در حوزه مسکن، برای تامین درآمد خود در بسیاری از شهرها به تراکم فروشی روی آورند که بر اساس طرح جامع شهری خلاف قانون است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تراکم‌های اضافی عموما با مجوزهای کمیسیون ماده 100 ساخته شده یا از ابتدا با تخلفی که شهرداری‌ها نسبت به فروش تراکم مرتکب شده‌اند، ایجاد شده که مشکلات جدی برای مردم درست کرده، حتی سبب اسکان حجم بسیاری از مردم در منطقه محدودی شده است.

وی افزود: تراکم فروشی‌ها و بلندمرتبه سازی سبب تخریب زیرساخت‌ها و اشکال در رفت و آمد مردم شده است، در واقع شهرداری‌ها باید به مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری پایبند باشند، تاکنون هم اگر این ملاحظات مورد توجه مجریان قرار می‌گرفت، پایتخت با مشکلات کمتری مواجه بود.

رضایی کوچی با اشاره به مشکلات ترافیک و آلودگی هوا پایتخت، گفت: بلندمرتبه ها شهر شلوغِ پر ترافیک را برای مردم رقم زده است، در تهران برج‌های بلندمرتبه سبب اسکان جمعیت بسیاری شده که متاسفانه توجهی به رفت و آمد و پارکینگ این افراد نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شورایعالی شهرسازی و معماری باید ضمن تقویت نظارت بر اجرای طرح جامع شهری، شهرداری را مجاب به همکاری کند، شهرداری ها نیز باید بدانند که هرچند با فروش تراکم درآمدی را کسب می‌کنند اما در طولانی مدت هزینه‌های بسیاری چون ترافیک را به شهر تحمیل خواهند کرد.

 پیروز حناچی ضمن تاکید بر نظر منفی شورای عالی شهرسازی و معماری گفته است: ایراد اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری به بلندمرتبه‌های واقع در پهنه‌هایی است که نه تنها در طرح تفصیلی پیش‌بینی نشده بلکه در طرح جامع هم نیامده است.

عناوین برگزیده