تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۵۴۱
کد خبر: ۴۱۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
حمید پویا اظهار کرد:

افتتاح رسمی خط تولید لوله اسپیرال در سال گذشته

می متالز - مدیر بازرگانی و فروش شرکت لوله‌سازی اهواز، معتقد است، صادرات غیر نفتی بر پایه مواد پتروشیمی به کمک وجود خطوط انتقال خوراک‌های پتروشیمی محقق شده است.
افتتاح رسمی خط تولید لوله اسپیرال در سال گذشته

حمید پویا درباره فعالیت‌های این شرکت بیان کرد: در پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت لوله‌سازی اهواز در خدمت صنعتگران نفت و گاز و پتروشیمی کشور هستیم. با نگاهی به گذشته می‌توان گفت این شرکت در طی زمان یاد شده با فراهم آوردن عمده لوله خطوط انتقال گاز و نفت و خوراک‌های پتروشیمی، به عنوان سرگروه توسعه این صنعت به خود می‌بالد و در پی این رشد و لزوم حرکت در جهت خطوط لوله ‌آب، با توجه به سیاست‌های کلان دولت برای انتقال آب‌های مرزی و انتقال آب به مناطق کمتر توسعه یافته، خط تولید لوله اسپیرال نیز در سال گذشته به صورت رسمی افتتاح شد و با افتخار پروژه‌های موفقی را تحویل دادیم و در حال اجرای پروژه‌های جدیدی هستیم.
وی اظهار کرد: در شاخه نفت‌وگاز نیز پیرو اقدامات دولت که در جهت ورق‌های فولادی صورت گرفته است و قراردادی که برای واردات ورق‌های فولادی به میزان ۲میلیون تن انجام داده‌است می‌توان بیان کرد از ۴۵۰هزار تن ورق فولادی که وارد کشور شده است ۳۳۵ هزار تن آن توسط شرکت لوله‌سازی اهواز به لوله‌های ۵۶، ۴۲ و۳۶تبدیل شد که شاهرگ اصلی انتقال گاز در خطوط انتقال سراسری و انتقال گاز به پتروشیمی‌ها است.
مدیر بازرگانی و فروش شرکت لوله‌سازی اهواز افزود: اگر امروز صادرات غیر نفتی بر پایه مواد پتروشیمی، نقطه قوت و افتخار همگان است، تنها به دلیل وجود خطوط انتقال خوراک‌های پتروشیمی بوده‌است.



به گفته پویا، مسائل رفاهی و خدمات نیروی انسانی نیز در ۲الی ۳سال گذشته پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به طور کامل و با حمایت سهامداران شرکت و هیات مدیره صورت گرفته است.
وی درباره تنوع محصولات این شرکت گفت: این شرکت لوله‌های نفت و گاز را از ۶ تا ۵۶اینچ به ۲ روش HFW و SAWتولید می‌کند. همچنین در کنار موارد یاد شده لوله اسپیرال را از سایز ۲۴ تا ۱۰۰اینچ را تولید می‌کند که بیشتر مورد مصرف خطوط انتقال آب است. از سویی دیگر به ۲ روش ۳لایه پلی اتیلن گرم و FBE لوله‌ها را پوشش خارجی و به روش اپوکسی مایع پوشش داخلی می‌دهیم. ۳ کارخانه پوشش و ۴کارخانه لوله‌سازی یعنی با 7کارخانه و با تمرکز در شهر اهواز خدمات را زیر یک سقف به مشتریان ارائه می‌دهیم.
به گفته پویا، در حال حاضر حدود ۲هزار نفر به طور مستقیم در لوله‌سازی اهواز مشغول به کار هستند. همچنین به طور روزانه حداقل ۱۰۰تریلی تخلیه بار و یا باردهی را انجام می‌دهند که بر میزان اشتغال تاثیر‌گذار است. البته لازم به توضیح است که شرکت لوله‌سازی اهواز یک شرکت حمل ریلی با ۱۰۰درصد مالکیت با ۱۶۰واگن در اختیار دارد. این موضوع با اتصال به بندر امام‌خمینی، کمک می‌کند نیاز مشتریان را از مرحله تامین مواد اولیه تا محل اجرای پروژه‌ها به شرط وجود ایستگاه‌های راه‌آهن ساپورت کند.
مدیر بازرگانی و فروش شرکت لوله‌سازی اهواز، افزود: اگر سایز لوله تا ۲۲اینچ باشد و ضخامت ورق کمتر از ۱۶میلی‌متر باشد (برای صنعت نفت‌وگاز)، مواد اولیه را از طریق فولاد مبارکه اصفهان تامین می‌کنیم. اما در مورد ورق‌های عریض، با توجه به اینکه ما تولید‌کننده مورد تایید API در ایران نداریم، نیاز خود را به طور معمول از کشور‌های خارجی تامین می‌کنیم. امیدواریم فولاد اکسین ما را از واردات ورق‌های فولادی از خارج به میزان حداقل بی‌نیاز کند.
پویا درباره پرداخت مبالغ حاصل از فروش، بیان کرد: پرداخت مبالغ کمی زمان‌بر است اما مطمئن هستیم مجموعه‌های دولتی به محض آنکه پول به دستشان برسد ما را فراموش نخواهند کرد. امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم حقوق و مزایای پرسنل خود را به موقع پرداخت کرده‌ایم و این موضوع بی‌شک با حمایت مدیران و مسئولان در مجموعه‌های دولتی صورت گرفته است. البته مشکلاتی همچون بهره‌های بانکی یا عدم انتقال ال‌سی‌های داخلی، وجود دارد. این مسائل مشکل عمده همه تولیدکنندگان است.
وی ادامه داد: در حوزه صادرات نیز در بازار عراق و ترکمنستان فعالیت‌هایی را شروع کرده‌ایم اما بدون تسطیح مسیر توسط نهاد‌های دولتی و استانداردهای بین‌المللی که قسمتی از آن حمایت دولت را می‌طلبد، این امکان سخت فراهم می‌شود.


گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده