تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۳
بازدید: ۶۲۶
کد خبر: ۴۱۶۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد

پایان عملیات ایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا درچهارمحال وبختیاری

می متالز - عملیات ایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه درچهارمحال وبختیاری پایان یافت.
پایان عملیات ایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا درچهارمحال وبختیاری

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: آماده سازی وایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوز غرب آسیا و خاورمیانه در این استان پایان یافته است و عملیات استخراج ازاین معدن بیست روز دیگرآغاز می شود.  
سید نعیم امامی افزود: مطابق استانداردهای جهانی معادن زیرزمینی بعد از چند سال تولید و استخراج، باید دوره ای دو ساله برای بازسازی و جلوگیری از فرونشست ها استخراج متوقف شود.
وی گفت: معدن شهید نیلچیان با حفاری 31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید بعنوان بهترین معدن خاک نسوز ایران مطرح است.
امامی گفت: این معدن در چند مرحله از جمله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل های قدیمی و کارگاه های استخراجی از اسفندماه سال گذشته تاکنون ایمن سازی شده است.

وی افزود: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 67 تا 76 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.

امامی بااشاره به اینکه از خاک نسوز استخراج شده انواع فرآورده های نسوز از جمله آلومینیوم و مواد نسوز فرآوری می شود،گفت:سالانه 15هزار تن خاک نسوز از معدن شهید نیلچیان در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری استخراج می شود.

معدن شهید نیلچیان در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته است و عملیات بهره برداری آن از سال 48 در منطقه باجگیران و دو پلان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
شهید نیلیچیان در زمان جنگ تحمیلی در مقاطعی مدیریت این معدن را عهده دار بود.
هم اینک 188 معدن با سرمایه گذاری هزار و 900 میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که برای هزار و 850 نفر ایجاد شغل کرده است

عناوین برگزیده