تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۴۱۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه صنایع سیمان سیستان بزرگترین صادرکننده سیمان به افغانستان

می متالز - مدیرعامل شرکت صنایع سیمان سیستان گفت: کارخانه صنایع سیمان سیستان در هفتمین سال پیاپی به عنوان بزرگترین صادر کننده سیمان به افغانستان و چهارمین صادرکننده سیمان به پاکستان معرفی شده است.
کارخانه صنایع سیمان سیستان بزرگترین صادرکننده سیمان به افغانستان

محمدرضا احسانفر شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: کارخانه صنایع سیمان سیستان در هفتمین سال پیاپی به عنوان بزرگترین صادر کننده سیمان به افغانستان و چهارمین صادرکننده سیمان به پاکستان معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان سیستان افزود: همه تلاش و نگاه ما بر این بوده  تا در این استان که به لحاظ اقتصادی بنیه ضعیفی در حوزه صادرات داشته است نقش عمده و محوری ایفا کنیم و تمرکز بخش خصوصی را در این استان رقم زنیم.

این مسؤول ادامه داد: تاکنون توانسته این برای هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال پایدار به صورت مستقیم و برای بیش از ۴ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: توانسته ایم  تاکنون مسیر رو به رشدی داشته باشیم و فراتر از ظرفیت اسمی و بودجه پیش بینی شده یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن سیمان و کلینکر را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم که یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن سیمان و مابقی به صورت کلینکر بوده است.

احسانفر با بیان اینکه سال گذشته رکورد تولید ووتحویل سیمان را در کشور شکسته‌ایم گفت: ۱۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم کیفیت را سرلوحه کارمان قرار دهیم و بالاترین قیمت‌های فروش را در صادرات داشته باشیم و خوشبختانه امروز قسمت اعظم بازار کابل و قندهار را در دست گرفته ایم.

وی بزرگترین موانع عدم توسعه استان را خروج سرمایه از استان عنوان کرد کرد و گفت: نگاه دلسوزانه به استان و توجه به ظرفیت ها و توامندی های جوانان این مرز و بوم از مهمترین اولویت هایی بوده که در دستور کار داشته ایم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان سیستان اضافه کرد: ما سیاست‌های مرتبط با توسعه کشور را دنبال کرده ایم اما وقتی در کشور صحبت از کمک به توسعه تولید می‌شود باید مشکلات زیربنایی در این زمینه حل شود که توسعه ناوگان حمل و نقل در این راستا ضرورتی مهم است.

این گفت: تنها معبر نا با افغانستان پل ابریشم است که در حال حاضر ظرفیت ان کفایت این میزان صادرات را ندارو و در واقع مسیر خروجی تناسب درستی با میزان صادرات ندارتد و این امر خروجی مثبت را از بین می‌برد و ما معتقدیم اگر سرمایه گذاری قرار است انجام شود و کالای صادراتی از مرز عبور کند باید مرزهای ما قابلیت عبور دادن ان را داشته باشند.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد از حجم تردد در این مسیر متعلق به کالای صادراتی است و با توجه به نبود شرایط لازم ۲۰۰ هزار تن از کالای صادراتی خود را مجبور شدیم از طریق مرز خراسان  وارد افغانستان کنیم و حدود ۳۰۰ کیلومتر راه را طی و هزینه های گزافی در این مسیر پرداخت کنیم.

احسانفر افزود:در حوزه حمل و نقل داخلی و بین المللی قریب ۲۰۰ دستگاه کامیون، تریلی دارای کف، کمپرسی وظیفه توزیع سیمان را برعهده دارند و امسال برای حفظ بازار های صادراتی در کشور افغانستان ۲۰۰ هزار تن سیمان را به صورت فله و یکجا به افغانستان فروخته ایم.

وی گفت: با توجه به توفیقاتی که کسب شده و اعتمادی که ایجاد شده تلاش دارین سیاست ورود به سرمایه گذاری موجه و جدید را در برنامه داشته باشیم تا تداوم ایجاد اشتغال را برای همشهریان خود رقم بزنیم.

عناوین برگزیده