تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۴۲۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
برای نخستین بار در یکماه اخیر؛

قیمت جهانی طلا افت کرد

می متالز - قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات هفته ای که گذشت برای نخستین بار در یک ماه اخیر با کاهش روبرو شده است.
قیمت جهانی طلا افت کرد

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه برای سومین روز متوالی با  کاهش روبرو شده است.بر این اساس قیمت طلا برای نخستین بار در یک ماه گذشته در هفته ای که سپری شد با کاهش همراه بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با بیش از یک درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۲۶۶ دلار رسیده است. قیمت طلا ۵ هفته پیش با کاهش ۰.۷ درصدی روبرو شده بود.کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از آن اتفاق افتاد که نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا منتشرشده است. این نتایج نشان می دهد که هیچ یک از احزاب محافظه کار یا کارگر موفق به کسب اکثر کرسی های پارلمانی نشده اند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا تاکید کرده است که برای تشکیل دولت اقلیت تلاش خواهد کرد. این مساله آینده تحولات سیاسی بریتانیا در آستانه آغاز مذاکرات برگزیت را به شدت تیره و تار کرده است. مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتجادیه اروپا قرار است ۱۹۹ ژوئن آغاز شود.

بر اساس جدول زمان بندی شده بریتانیا باید تا ۳۰ مارس ۲۰۱۹ میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: بی شک انتخابات بریتانیا تاثیر زیادی بر افزایش نا اطمینانی و ریسک در بازار داشته ولی واقعیت این است که انتخابات بریتانیا تاکنون در حد یک مساله داخلی باقی مانده است.

نتایج انتخابات بریتانیا موجب کاهش شدید ارزش پوند در برابر دلار و افزایش قیمت طلا در بازارهای بریتانیا شده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با افزایش ۰.۴۴ درصدی روبرو شده است.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر نیز گفت: با توجه به ناکامی طلا در شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری، به نظر می رسد  کاهش قیمت این فلز گرانبها در شرایط کنونی طبیعی خواهد بود. سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده تمرکز زیادی بر روی نشست مهم و حساس فدرال رزور آمریکا خواهند داشت.

نظرسنجی انجام شده از فعالان اقتصادی وال استریت نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال ۹۹.۶ درصد نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

برگزاری جلسه شهادت جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی نیز نتوانسته است نگرانی و نااطمینانی چندانی را در بازارهای بین المللی ایجاد کند

عناوین برگزیده