تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۴۲۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد هرمزگان به سمت تولید فولاد خاص می رود

می متالز - فولاد هرمزگان در آینده بدون شک به سمت تولید فولاد خاص خواهد رفت.
فولاد هرمزگان به سمت تولید فولاد خاص می رود

فرزاد ارزانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن تاکید بر این نکته که فولاد هرمزگان در آینده به سمت تولید فولادهای خاص می رود درباره وضعیت فعلی فولاد هرمزگان اظهار کرد: وضعیت فعلی شرکت، شرایط خوبی است. فولادهرمزگان نیروی انسانی قوی، متعهد، جوان و با انگیزه را در اختیار دارد که میتوان آن را شرط موفقیت هر شرکتی دانست. نخستین موضوعی که ما را به سمت موفقیت سوق می دهد، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه فولاد هرمزگان از دیدگاه نیروی انسانی بسیار قوی است. البته باید مقداری نظم کاری ایجاد شود و کار گروهی را ترویج دهیم. همچنین از دیدگاه فرهنگ سازی باید ارتباط بین واحدها افزایش پیدا کند. چنین توانایی هایی در فولاد هرمزگان وجود دارد و امیدوار هستیم با همکاری های صورت گرفته و برنامه ریزی هایی که انجام میشود در این راستا موفق باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: در بحث صادرات نیز، محصول تولیدی در هرمزگان محصولی است که بخش کمی از آن در بازار داخلی و مابقی آن راهی بازارهای صادراتی میشود. صادرات خود نیز تابع نظم بازار جهانی است. یعنی باید بازار وجود داشته باشد تا محصولی را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت فولاد در یک تا ۲ سال اخیر وضعیت خوبی نبوده است، اما خوشبختانه این وضعیت مانند سال های پیش نیست و بهتر از سال گذشته شده است. امیدواریم با ظرفیتی که در هرمزگان وجود دارد و وضعیت که بهبود یافته این شرکت بتواند با ظرفیت کامل فعالیت کرده و محصول خود را صادر کند.

به گفته ارزانی ، در این رابطه بازارهایی شناسایی شده و مشتریهای خوبی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درباره ایجاد EPS مثبت در سال ۹۶، بیان کرد: به طور قطعی در سال جاری نه تنها ضرر نخواهیم کرد، بلکه شاهد سوددهی خواهیم بود. فولاد هرمزگان با توجه به قرارگیری در منطقه بسیار مناسب و در اختیار داشتن ظرفیت خوب باعث میشود EPS مثبت شود.

وی درباره همکاری با بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، تصریح کرد: آقای دکتر سبحانی یکی از شخصیتهای بی نظیر کشور در صنعت به ویژه صنعت فولاد هستند. اگر بخواهیم دو نفر را در صنعت فولاد کشور نام ببریم بدون شک نفر اول آقای سبحانی هستند زیرا ایشان تمام فرآیند تولید فولاد را به جزییات و با عدد و رقم میدانند. این موضوع در سطح کشور بی نظیر است.

وی همچنین درباره تغییر در بازارهای صادراتی افزود: کار را در بازارهای صادراتی که با آنها مشغول به همکاری هستیم، ادامه خواهیم داد، اما در کنار آن باید به دنبال بازارهای هدف جدید دیگری بود. باید با همه تعامل داشت و نباید محصول تولیدی را تنها به یک بازار عرضه کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به قیمت تمام شده تصریح کرد: قیمت تمام شده محصول تولیدی باید کاهش پیدا کند. برای این کار باید پرتها را کاهش و میزان مصرف را بهینه کنیم. برای این موضوع برنامه هایی در دستور کار است و باید هدف گذاری صورت بگیرد. این موضوع تنها شامل تولید نمیشود، بلکه باید در بخشهای ستادی نیز برخی هزینه ها را کاهش دهیم.

ارزانی افزود: ۶۰ درصد هزینه های فولاد هرمزگان در بخش خرید مواد اولیه است. اگر از این میزان ۱۰ درصد صرفه جویی شود، با این اقدام ۶ درصد از هزینه ها کاهش پیدا میکند.

در نتیجه باید این موضوع در تمامی بخشها هدف گذاری شود تا شاهد مدیریت بهینه هزینه ها باشیم.

وی خاطر نشان کرد : ما هیچگاه به دنبال کاهش کیفیت و خدمات ارائه شده به کارکنان خود نیستیم، بلکه معتقد به مدیریت بهینه هزینه ها هستیم. باید پول را در جای درست خرج کرد. روح این سازمان به نیروی انسانی آن است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده