تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۲۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۴۲۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در تازه ترین نظرسنجی کیتکو ثبت شد؛

اختلاف نظرهای طلایی

می متالز - تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که اختلاف نظر زیادی بین کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت طلا در روزهای آینده وجود دارد.
اختلاف نظرهای طلایی

در حالی که اکثر کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد، سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در این مدت افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در حالی که قیمت جهانی طلا اوایل هفته ای که گذشت تحت تاثیر نگرانی های مربوط به نشست بانک مرکزی اروپا، انتخابات پارلمانی بریتانیا و جلسه شهادت جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی با افزایش روبرو شده بود، ولی پس از این رویدادها قیمت جهانی طلا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در ۱۳ و ۱۴ ژوئن خواهد بود و احتمالا فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز ۱۸ کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۴ نفر معادل ۲۲ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، ۱۱ نفر معادل ۶۱ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و ۳ نفر معادل ۱۷ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

از سوی دیگر نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه گذاران و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که از ۹۴۶ شرکت کننده در نظرسنجی ۵۲۵ نفر معادل ۵۵ درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود، ۳۱۷ نفر معادل ۳۴ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش همراه خواهد شد و ۱۰۴ نفر معادل ۱۱ درصد نیز گفتند قیمت طلا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۸۰ درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش روبرو شده است.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ نظرسنجی از ۲۱ نظرسنجی کارشناسان اقتصادی درست بوده و این رقم برای نظرسنجی سرمایه گذاران بین المللی به ۶۲ درصد رسیده است.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. به نظر من هرگونه کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته موقتی خواهد بود.

آدام باتن تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو نیز تاکید کرد: به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا تا زمانی که نرخ تورم با افزایش بیشتری روبرو نشود، تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که نگرانی های ناشی از نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری و مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری برای هر اونس طلا می تواند سرآغاز خوبی برای ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها باشد.

تحلیلگرانی که کاهش قیمت طلا را پیش بینی می کنند، بر این باورند که احتمال افت قیمت این فلز گرانبها تا سطح ۱۲۵۰ دلاری وجود دارد.

عناوین برگزیده