تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۴۳۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ابراهیمی:

بازگشایی معدن آزاد شهر منوط به رعایت ابعاد ایمنی است/معادن به لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی ندارند

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه شرایط در حال حاضر برای بازگشایی معدن آزادشهر وجود ندارد،گفت: بخش بسیاری از معادن به لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی ندارد.
بازگشایی معدن آزاد شهر منوط به رعایت ابعاد ایمنی است/معادن به لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی ندارند

علیرضا ابراهیمی، با اشاره به اینکه درگزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص معادن آزاد شهر به مشکلات تونل تاکید شده است،گفت: متاسفانه عدم کیفیت شرایط تهویه طبیعی و تجمع گاز مشکلاتی را ایجاد کرد، بنابراین درجلسات مختلف اشاره شد که برای بازگشایی مجدد معدن باید موارد ایمنی را مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم رامیان و آزاد شهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درصورت ایجاد ایمنی کامل و رفع نقاط خطرساز در معدن کارگران می توانند به محل کار خود بازگرداند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن باید موارد ایمنی را تائید کنند، اما تا کنون درحوزه ایمنی این معدن اقدامی انجام نشده است؛ بنابراین تا زمانی که ایمنی رعایت نشود نمی توان معدن را بازگشایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه زمان معینی برای بازگشایی مجدد معدن آزاد شهر ازسوی مسئولان اعلام نشده است،تصریح کرد: تا زمانی که اقدامات لازم برای رفع نقاط بحرانی انجام نشود کارگران نمی توانند به این محیط برای انجام فعالیت بازگردند، اما دراین زمان از مستمری بیمه بیکاری استفاده می کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون اقدامی در جهت افزایش ایمنی کار در این معدن صورت نگرفته است،گفت: هنوز وزارت صنعت و معدن گزارش خود در خصوص تحقیق و تفحص را به مجلس ارسال نکرده است که بتوان نتایج بیشتری را کسب کرد، ضمن اینکه باید به این نکته تاکید کرد که بخش بسیاری از معادن به لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی ندارد و ضریب ایمنی کار در بیشتر کارگاه ها پایین است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان، گفت: انتظار می رود که دولت لایحه جامع ایمنی کار با در نظر گفتن منابع مالی را هرچه سریعتر برای کمک به کارگران به مجلس ارسال کند.

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح جامع ایمنی کار درمعادن طی 2 هفته آینده به مجلس ارسال می شود،گفت: گزارش کمیته حقیقت یاب نهاییشده و با بررسی تمامی جوانب و امنیت معدن آزادشهر بازگشایی می شود.

عناوین برگزیده