تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۴۳۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مسیر مدیریت سبز در ایمیدرو با مدیریت انرژی هموار می شود

می متالز - معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو از تدوین برنامه های این سازمان در راستای مدیریت اصولی آب و حامل های انرژی در سال جاری خبر داد.
مسیر مدیریت سبز در ایمیدرو با مدیریت انرژی هموار می شود

امیر خرمی شاد ضمن ارائه گزارش عملکرد ایمیدرو در بخش مدیریت سبز ، برنامه ها و اهداف حوزه مدیریت مصرف انرژی و آب را در این سازمان اعلام کرد.

وی گفت: ایمیدرو در حوزه مدیریت انرژی اهداف و برنامه هایی همچون فرهنگ سازی و توسعه کاربرد سیستم های جامع مدیریت انرژی، استقرار استاندارد بین المللی مدیریت انرژی 50001 ISO، ممیزی و پایش مصرف انرژی با استفاده از نرم افزارهای مدیریت انرژی، فراوری و بهره برداری از مواد معدنی با روش های خشک و کم آب بر و به کارگیری تمهیدات صنعتی برای کاهش مصرف انرژی را در سال جاری دنبال می کند.

معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان در راستای تحقق مدیریت سبز در حوزه های مختلف افزود: شرکت در نمایشگاه ها، همایش ها و برگزاری دوره های آموزشی از جمله اقدامات این سازمان برای گسترش آگاهی، توانمندی و مسئولیت پذیری کارکنان از طریق آموزش و اطلاع رسانی است.

خرمی شاد اظهار کرد: ایمیدرو اقدامات موثری در بهینه سازی مصرف انواع حامل های انرژی در بسیاری از واحدهای صنعتی تحت پوشش این سازمان انجام داده است. در این میان برنامه هایی برای کاهش مصرف کاغذ همچون استفاده از اتوماسیون ادارای و بهره گیری از سیستم پست الکترونیکی و نیز ممنوعیت کاربرد آزبست در جهت سازگاری با محیط زیست انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ایمیدرو درحوزه بهینه سازی مصرف آب در واحد های تحت پوشش خود اقداماتی همچون نصب و بهره گیری از تجهیزات مجهز به فن آوری های روز مانند شیرهای الکترونیکی، آموزش کارکنان و فرهنگ سازی استفاده بهینه ازمنابع آب انجام داده است. از سوی دیگر پاشش مالچ معدنی بر روی جاده های دسترسی خاکی معادن تحت پوشش و همچنین سامان دهی وضعیت نگهداری پسماندها و تفکیک در مبدا را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو تصریح کرد: این سازمان انجام برنامه های را نیز در جهت استفاده از فناوری های پاک و سازگار با محیط زیست همچون اجرا و بهینه سازی شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب و نیز احداث و بهینه سازی تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی یا صنعتی پیش رو دارد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده